آخرین ساخته خالق مکلارن F1؛ گوردون موری T.50 معرفی گردد

به گزارش دَبی بلاگ، گوردون موری T.50، خودرویی است که اخیرا با الهام گیری از مک لارن F1 طراحی و ساخته شده است. این خودرو، قرار است آخرین سوپراسپرت سنتی دنیا باشد و پس از آن، تنها خودروهای مدرن با کامپیوتر و سیستم های پیشرفته را شاهد خواهیم بود. هزینه لازم برای در اختیار داشتن این ابرخودرو، بالغ بر 2.6 میلیون بوده و اصول آیرودینامیک، به خوبی در آن رعایت شده اند تا محصولی خاص به مشتری عرضه گردد.

آخرین ساخته خالق مکلارن F1؛ گوردون موری T.50 معرفی گردد

گوردون موری، یکی از مهندسان ارشد و پیروز مک لارن بود که طراحی و توسعه مدل F1، مدیون کوشش های اوست. علاوه بر مک لارن F1، 100 خودرو جاده ای و 25 خودرو مسابقه ای، توسط این مهندس باسابقه ساخته شده اند. گوردون موری T.50، برای تقدیر از کوشش های او و به پاس پنجاه سال فعالیت وی در صنعت خودرو، ساخته شده و در سال 2020 به طور رسمی معرفی خواهد شد. نسخه های فراوری گوردون موری T.50، از سال 2022 به بعد، تحویل سفارش دهندگان خواهد شد.

مک لارن F1 سوپراسپرتی قابل توجه در دهه 1990 بود و شایعاتی مبنی بر اینکه گوردون موری میخواهد مجددا چنین محصولی را طراحی کند، از مدت ها پیش بر سر زبان افتاده بود. مطابق اخبار بدست آمده، آزمایش های تونل بادی که برای گوردون موری T.50 طراحی شده اند، توسط تیم فرمول یک Racing Point و صاحب آن، یعنی میلیاردر کانادایی، لارنس استرول اجرایی خواهند شد. استرول فردی است که مدتی قبل از قصد وی برای خرید آستون مارتین صحبت به میان آمده بود. به گفته گوردون موری، تزریق سرمایه انجام شده توسط استرول، کاملا به موقع بوده و علاوه بر آن، تخصص تیم فرمول یک Racing Point، به توسعه بهتر گوردون موری T.50 یاری خواهد رساند.

گوردون موری، T.50 را بیش از یک خودرو توصیف می نماید. به بیان وی، این سوپراسپرت خاص، همانند یک کتاب داستان از سیر تکامل ابرخودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی است. این داستان، با عرضه لامبورگینی میورا شروع شد، در حالی که مک لارن F1 نقطه عطف این داستان محسوب می گردد. گوردون موری T.50 به عنوان نقطه سرانجام این داستان، قرار است محصولی دقیقا مشابه مک لارن F1 باشد، بسیار سبک و جذاب، عاری از هرگونه قطعه یا قسمت اضافه، ابرخودرویی با موتور درون سوز و ماندگار.

گوردون موری T.50 از مشخصات فنی نزدیکی با مک لارن F1 بهره مند است. جایگاه های مک لارن F1 در این خودرو به کار گرفته شده اند. موتور V12 تنفس طبیعی، قدرت بخش این سوپراسپرت خواهد بود و گیربکس دستی وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. اما در مورد اصول آیرودینامیک، تفاوت هایی میان گوردون موری T.50 و مک لارن F1 وجود خواهد داشت. اصول آیرودینامیک این خودرو، از Brabham BT46B، یک خودرو مسابقه ای که در سال 1978 توسط گوردون موری طراحی شده بود، الهام گرفته شده اند. در این خودرو، یک فن در قسمت زیرین خودرو قرار گرفته بود که علاوه بر یاری به خنک سازی پیشرانه، در ترکیب با اسپویلر عقب، فرایند حرکت هوا را تسهیل می بخشید.

تمامی قطعاتی که به گردش بهتر هوا و بهبود آیرودینامیک خودرو یاری می نمایند، در نهایت سبک وزنی ساخته شده اند. علاوه بر آن، گردش بهتر هوا، به شتاب گیری بهتر و کاهش وزن محسوس گوردون موری T.50 یاری شایانی می نماید. تخمین زده می گردد که حداکثر قدرت این سوپراسپرت، به حدود 700 اسب بخار برسد. البته موتور گوردون موری T.50 توسط شرکت معتبر کازورث، مورد بازبینی قرار گرفته است. به گفته موری، او از تیم توسعه خواسته تا به جای دریافت بیشترین قدرت، بر کاهش قابل توجه وزن متمرکز شوند. نتیجه بسیار جالب است، چرا که پیشرانه گوردون موری T.50 نسبت به مک لارن F1، حدود 60 کیلوگرم سبک تر شده است. این موتور قابلیت دسترسی به دوازده هزار دور بر دقیقه را دارد و از موتور آستون مارتین والکری، که آن هم یک پیشرانه V12 ساخت کازورث است، سبک تر و کاراتر خواهد بود.

بسیاری از کسانی که گوردون موری T.50 را سفارش داده اند، از مالکین مک لارن F1 هستند. به گفته موری، 40 درصد از این افراد کمتر از 45 سال سن دارند. این افراد در سفارشات شخصی خود به موری، عنوان نموده اند که خواستار استفاده از جعبه دنده دستی هستند. به گفته موری، تنها یکی از مشتریان نتوانسته با جعبه دنده دستی H شکل T.50 کار کند، و بقیه مسئله ای در برقراری ارتباط با این گیربکس نداشتند. علاوه بر نسخه های استاندارد، تعداد محدودی گوردون موری T.50، مجهز به گیربکس مسابقه ای P نیز ساخته خواهد شد، که تعداد آن ها، 25 دستگاه برآورد می گردد. این جعبه دنده، به گوردون موری T.50 یاری می نماید تا سه برابر حالت عادی، شتاب ارایه دهد. موری علاقمندی مشتریان جوان به T.50 را عاملی برای پیروزیت خودرویش می داند. به بیان وی، مشتریان با خرید گوردون موری T.50، هر آن چه از یک سوپراسپرت می خواهند را دریافت خواهند کرد.

منبع: CARandDRIVER

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4510

به "آخرین ساخته خالق مکلارن F1؛ گوردون موری T.50 معرفی گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آخرین ساخته خالق مکلارن F1؛ گوردون موری T.50 معرفی گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ساخته خالق مکلارن F1؛ گوردون موری T.50 معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید