آزمایش موشکی کره شمالی صلح و ثبات را تهدید می کند

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یوشیهیدو سوگا نخست وزیر ژاپن اظهار داشت که کره شمالی روز پنج شنبه (به وقت توکیو) دو فروند موشک بالستیک را به درون دریا و در نزدیکی ژاپن پرتاب کرده است.

آزمایش موشکی کره شمالی صلح و ثبات را تهدید می کند

بنا به اعلام دولت ژاپن، این موشک ها پس از طی مسافتی بالغ بر 450 کیلومتر در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن در دریا سقوط کردند.

یوشیهیدو سوگا در سخنانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، گفت: نخستین پرتاب در مدت زمانی کمتر از یکسال نشانگر تهدیدی علیه صلح و ثبات در ژاپن و منطقه و ناقض قطعنامه های سازمان ملل متحد است.

نخست وزیر ژاپن در ادامه با اشاره به اینکه ژاپن قرار است میزبان بازی های به تعویق افتاده المپیک در مدت زمانی کمتر از 4 ماه آینده باشد، گفت که او برگزاری یک المپیک امن و ایمن را تضمین می کند و در دیدارش از واشنگتن در ماه میلادی آینده با رئیس جمهور ایالات متحده پیرامون موضوعات مرتبط با کره شاقتصادی از جمله پرتاب های موشکی بطور کامل گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است، رؤسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیش از این گزارش دادند که دست کم دو فروند پرتابه ناشناس از استان جنوبی هامگایونگ در ساحل شرقی کره شاقتصادی به درون آب های میان شبه جزیره کره و ژاپن پرتاب شده است.

رؤسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین در بیانیه ای اعلام کردند که نهادهای اطلاعاتی این کشور و ایالات متحده در حال تحلیل داده های مربوط به این پرتاب برای دریافت اطلاعات بیشتر هستند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز برای گفتگو پیرامون این پرتاب های موشکی نشست اضطراری شورای امنیت ملی را برگزار می کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16513

به "آزمایش موشکی کره شمالی صلح و ثبات را تهدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشکی کره شمالی صلح و ثبات را تهدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید