آمارهای ناامیدکننده برای پنج میلیون سهام دار عربستانی، سود آرامکو نصف شد

به گزارش دَبی بلاگ، با وجود تبلیغات گسترده دولت سعودی درباره شرکت نفتی آرامکو، میزان سود این شرکت در امسال میلادی تقریبا نصف شده که این مسئله خبر بدی برای پنج میلیون سهام دار عربستانی آن به شمار می رود.

آمارهای ناامیدکننده برای پنج میلیون سهام دار عربستانی، سود آرامکو نصف شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز شفاف سازی بورس عربستان سعودی (تداول) با انتشار گزارشی از کاهش 48.6 درصدی سود سالانه شرکت نفتی آرامکو در 9 ماه ابتدایی امسال میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بنابراین گزارش علت اصلی کاهش سود سالانه این شرکت نفتی سعودی که با تبلیغات گسترده دولت عربستان در سالهای اخیر روبرو بوده، کاهش قیمت دنیای نفت و همچنین کاهش فروش نفت در بازارهای بین المللی بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در شرایطی که سود شرکت سعودی آرامکو در 9 ماه نخست سال 2019 به 68 میلیارد و 180 میلیون دلار رسیده بود، در مدت مشابه سالجاری این میزان سود به 35 میلیارد کاهش پیدا نموده است.

به گزارش پایگاه الخلیج الجدید انتشار این گزارش برای 5 میلیون سهام دار آرامکو که اکثرا آنها عربستانی و بعضی نیز از کشورهای عربی همسایه هستند، خبر ناامیدکننده ای محسوب می گردد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با رونمایی از طرح کاهش وابستگی دولت این کشور به درآمدهای نفتی در ابتدای امسال میلادی دستور ارائه 5 درصد از سهام شرکت آرامکو به عموم مردم را صادر نموده بود.

شرکت آرامکو یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی دنیا با فراوری روزانه 10 میلیون بشکه نفت در شرایط عادی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12921

به "آمارهای ناامیدکننده برای پنج میلیون سهام دار عربستانی، سود آرامکو نصف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای ناامیدکننده برای پنج میلیون سهام دار عربستانی، سود آرامکو نصف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید