ارسال 4.7 میلیارد ماسک چینی به آمریکا

به گزارش دَبی بلاگ، سفیر چین در آمریکا با اشاره به صادرات و یا اهدا حدود چهار میلیارد و 700 میلیون ماسک از چین به آمریکا گفت: هم اکنون در آمریکا به ازاء هر شهروند این کشور حدود 15 تا 16 عدد ماسک چینی وجود دارد.

ارسال 4.7 میلیارد ماسک چینی به آمریکا

تسویی تیان کایی سفیر چین در آمریکا در گفت و گو با سی سی تی وی تلویزیون مرکزی چین اظهار کرد: ما همواره بر تقویت همکاری دو کشور چین و آمریکا برای مقابله با شیوع کرونا پایبند هستیم.

وی ادامه داد: تا کنون تعداد بسیار زیاد و قابل توجهی از لوازم بهداشتی که آمریکا از چین خریداری نموده یا استان ها، شهرها و گروه های اجتماعی مختلف چین به آمریکا اهدا نموده اند، به این کشور رسیده است.

سفیر چین در آمریکا همچنین در واکنش به این سئوال که یک شهردار آمریکایی اعلام نموده بود فکر می کرد در نوامبر سال 2019 به آنفلوانزا مبتلا شده اما در آزمایش اخیر در بدن او پادتن ویروس کرونا پیدا شده است، آیا این خبر در آمریکا انتشار و بازتاب یافته و آمریکایی ها به این خبرها چگونه نگاه می نمایند؟ گفت: اگرچه در آمریکا روزانه تعداد زیادی انواع اخبار فراوری می گردد که شامل اخبار جعلی هم می گردد اما در حال حاضر در خارج از چین، مورد ابتلا به کرونا که زودتر از شیوع این بیماری در چین شناسایی شده، وجود دارد.

تیان کایی ادامه داد: به نظر من، درباره موارد مبتلا به کرونا یا همان کووید 19 چند مفهوم باید روشن گردد نخست این که محل اعلام نخستین مورد ابتلا به کرونا به معنی محل به وجود آمدن ویروس نیست قبلا تعداد زیادی از افراد فکر می کردند که نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در شهر وو هان شناسایی شده است اما در حال حاضر شرایط تغییر نموده و مواردی از ابتلا به ویروس کرونا زودتر از ووهان تشخیص شده است.

سفیر چین در ادامه آمریکا ادامه داد: معنی این پدیده به آنالیز و حل و فصل از سوی دانشمندان احتیاج دارد درباره منشاء کرونا جدید، محافل علمی به طور گسترده بر این باورند که این ویروس در طبیعت به وجود آمده و ساخت آزمایشگاه نیست.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز چهارشنبه در سراسر دنیا به سه میلیون و 727 هزار نفر رسیده است که 258 هزار و 300 تن آنها فوت شده و یک میلیون و 242 هزار نفر هم بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند آمریکا با یک میلیون و 237 هزار مبتلا در صدر مبتلایان است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8516

به "ارسال 4.7 میلیارد ماسک چینی به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 4.7 میلیارد ماسک چینی به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید