امیدواری سازمان ملل به از سرگیری مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه قبل از پایان اوت

به گزارش دَبی بلاگ، فرستاده سازمان ملل به سوریه ابراز امیدواری کرد که جلسه سوم کمیته قانون اساسی این کشور اواخر اوت بعد از انتها بحران کرونا در ژنو برگزار شود.

امیدواری سازمان ملل به از سرگیری مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه قبل از پایان اوت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، گی یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گزارش خود به شورای امنیت گفت: ما امیدواریم که جلسه سوم کمیته قانون اساسی سوریه اواخر اوت بعد از خاتمه بحران کرونا در ژنو برگزار شود. ما باید برای پیشرفت در فرایند سیاسی و خاتمه خشونت و برقراری آتش بس در سرتاسر این کشور و ایجاد شرایط برای بازگشت آوارگان به منازلشان تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: بحران مالی شدید در سوریه بر تمام بخش های این کشور و نه فقط مناطق تحت سیطره نظام تأثیر گذاشته است. وخامت اوضاع مالی در سوریه به صورت خیلی سریع اتفاق افتاده است طوری که ارزش لیره سوریه ظرف یک هفته به پایین ترین میزان خود طی 9 سال اخیر رسید. با اینکه ارزش لیره مجددا بالا رفت اما نوسانات ارز و قیمت ها همچنان ادامه دارد طوری که میزان تورم در شش ماه گذشته به اوج خود رسید. این نوسانات بر تمام سوریه تأثیر گذاشته است طوری که قیمت دارو بسیار گران و قیمت مواد غذایی بالا رفته است. قبل از تحولات مالی اخیر حدود 80 درصد سوری ها زیر خط فقر زندگی می کردند. اکنون شدت فقر باید بسیار بالاتر باشد.

پدرسن گفت: برنامه جهانی غذا برآورد کرده که 9.3 میلیون تن از کمبود غذا رنج برده و بیش از دو میلیون نفر در معرض خطر باشند. این میزان 42 درصد از سال قبل بیشتر شده است. مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اخیرا هشدار داد که اگر شرایط وخیم تر شود شاهد قحطی خواهیم بود.

وی به رنج و مسائل زنان سوری اشاره کرد که مسئولیت حمایت مالی خانواده هایشان را برعهده دارند.

پدرسن تأکید کرد: از بین عواملی که در وخامت اقتصاد نقش داشته بحران بانک ها در لبنان و پیامدهای تمام جوامع و اقتصادها به دلیل تدابیر مبارزه با کرونا است. علاوه بر این تحریم هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه شخصیت ها و مراکز وابسته به دولت اعمال کرده اند از جمله دیگر عوامل است. تحریم های اضافی آمریکا برای محدود کردن فعالیت تجاری خارجی با دولت سوریه از امروز (چهارشنبه) وارد مرحله اجرایی می شود.

پدرسن همچنین از تمام طرف ها خواست آتش بس در ادلب و دیگر مناطق را حفظ کنند.

وی گفت: طرف های سوری با مسائل بزرگی برای حل بحران مواجهند و دیپلماسی واقعی بین طرف های بین المللی وجود ندارد. باید کمک های انسانی بدون محدودیت به تمام سوری ها برسد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9687

به "امیدواری سازمان ملل به از سرگیری مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه قبل از پایان اوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری سازمان ملل به از سرگیری مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه قبل از پایان اوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید