بیانیه مشترک جنبش حزب الله و امل درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری در سایه شیوع کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، دو جنبش حزب الله و امل لبنان با صدور بیانیه ای مشترک نکات مهم بهداشتی را درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گوشزد کردند.

بیانیه مشترک جنبش حزب الله و امل درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری در سایه شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از شبکه المنار، جنبش حزب الله و امل لبنان با صدور بیانیه ای مشترک درباره مراسم محرم امسال، نکاتی بهداشتی را با توجه شیوع ویروس کرونا و نحوه برگزاری امن مراسم عزاداری گوشزد کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

امسال هم مانند هر سال ماه محرم را در پیش داریم. ماهی که مفاهیم متعددی از ارزش های دینی و انسانی را در خود جای داده و از خاندان مکرم پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و سید الشهدا امام حسین(علیه السلام) به میراث گذاشته شده است. واقعه کربلا و روح ماتم زده آن با تمامی قهرمانان ماندگارش و فداکاری ها و قربانی شدن های رخ داده در آن نمونه بارزی هست در اثبات خلوص آدمی امری که باعث شد عاشورا و لزوم زنده نگاه داشتن یاد آن واقعه تاریخی مهم و پراهمیت توسط رسول الله و خاندان مکرم ایشان علیهم السلام توصیه و تاکید شود.

امسال و بنا بر توصیه ها و تاکیدات مراجع دینی و اینکه در مراسم سوگواری امسال باید تمامی ضوابط و مقررات بهداشتی توسط عزاداران و عشاق امام حسین (ع) در پی شیوع ویروس کرونا رعایت شود و اینکه این ویروس تا به امروز با شیوع جهانی اش توانسته تهدیدی جدی را برای سلامت حال جهانیان رقم زند، جنبش امل و حزب الله نکات و دستوراتی را در راستای حفظ سلامت عزاداران حسینی طی مدت برگزاری مراسم محرم تدوین کرده است:

1 لزوم متمرکز شدن هیئت های عزاداری در منازل و حتی المقدور شرکت در مراسم جمعی از طریق شبکه های مجازی. ضمن اینکه مراسم عزاداری شبانه روزی از طریق تلویزیون مستقیما پخش می شود.

2 بهره برداری مناسب از ظرفیت سخنرانان و علماء و مبلغان دینی و خطیبان مساجد از طریق فضای مجازی در راستای گستردن مفهوم واقعه کربلا.

3 شرکت فعالانه در مراسم عزاداری محرم از طریق نصب پارچه های سیاه عزاداری و اقدامات مشابه

4پرهیز از برگزاری مراسم و مجالس سوگواری با ازدحام شرکت کنندگان به گونه ای که سلامت حال حاضران در مراسم به خطر بیفتد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10943

به "بیانیه مشترک جنبش حزب الله و امل درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری در سایه شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک جنبش حزب الله و امل درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری در سایه شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید