تحولی بزرگ در آنلاین شدن صنعت قالیشویی ایران

به گزارش دَبی بلاگ، رپرتاژآگهی - امروزه استفاده از سیستم های آنلاین به بخشی جدانشدنی از زندگی همه ما تبدیل شده است. استفاده از سرویس های آنلاین توانسته باعث توسعه، پیشرفت و افزایش استقبال از خدمات و فروشگاه ها در تمامی اصناف گردد. به راحتی و با مقایسه ای کوتاه می توان به این نتیجه رسید که دلیل موفقیت بسیاری از مجموعه های وب سرویس مانند اسنپ، دیجیکالا، هوم سرویز و… فراهم کردن خدمات در بستر اینترنت و به صورت آنلاین برای مشتریان است.

تحولی بزرگ در آنلاین شدن صنعت قالیشویی ایران

راحتی استفاده، در دسترس بودن، مشاهده تمامی خدمات و محصولات در یک نگاه و امکان پیگیری لحظه ای از اصلی ترین علل علاقه مردم به این این نوع سرویس هاست.

خدمات قالیشویی آنلاین

با توجه به سبک زندگی ما ایرانیان، قالیشویی یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین اصناف موجود در ایران به شمار می رود. کار سنگین و در عین حال رقابت بسیار زیاد، به مرور زمان موجب تحولات بسیار زیادی در این صنف شده است. حال زمان آن رسیده تا مجموعه های قالیشویی با ورود به حوزه ارائه آنلاین خدمات خود، از بستر اینترنت و مزایای آن بیشترین استفاده را ببرند.

منظور از خدمات آنلاین قالیشویی چیست؟

بسیاری از مجموعه های قالیشویی صرفاً با ایجاد ثبت درخواست اولیه در وب سایت خود قدم در راه آنلاین شدن برداشته و باقی خدمات و روال ثبت، انجام و تحویل سفارش خود را هنوز به همان شیوه قدیمی انجام می دهند. اما استفاده از این روش باعث بروز خطاهای بسیاری در زمان انتقال سفارشات از سایت به قالیشویی می گردد. علاوه بر این مشتریان امکان مشاهده خدمات، انتخاب درست و شخصی سازی سفارش (مانند زمان جمع آوری و…) خود را نداشته و با توجه به بازخوردهای ثبت شده رضایت خاطر و استقبال چندانی نیز از این نوع ثبت سفارش نشان نداده اند.

اما منظور از خدمات آنلاین قالیشویی در این مقاله، ایجاد سطح بسیار بالاتری از امکانات و مزیت ها هم برای مشتریان و هم برای مجموعه است. امکاناتی که علاوه بر جذابیت برای مشتری و راحت تر کردن فرآیند انتخاب، ثبت، شخصی سازی و پیگیری سفارش برای وی، به مدیریت خدمات و نظارت قالیشویی بر روی روال ثبت سفارشات نیز یاری کند.

مزایای استفاده از خدمات آنلاین برای قالیشویی ها

  • امکان ثبت سفارشات بدون احتیاج به مراجعه حضوری و تماس
  • امکان مشاهده تمامی خدمات قابل ارائه به وسیله قالیشویی و انتخاب آن ها
  • امکان پرداخت آنلاین برای مشتریان
  • پیگیری لحظه ای شرایط سفارشات
  • اطلاع دقیق از زمان جمع آوری و تحویل فرش ها
  • امکان ارسال فرم نظر سنجی پس از تحویل سفارش به مشتریان
  • صراحت در شیوه ارائه خدمات به وسیله قالیشویی

روش فراهم کردن بستر مناسب جهت ارائه خدمات آنلاین به مشتریان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، تنها استفاده از وب سایت جهت ثبت درخواست سفارش به معنی ارائه خدمات آنلاین نیست. تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات به صورت آنلاین، به مشتریان این امکان را می دهند تا بتوانند از لحظه ثبت تا تحویل، تمامی فرآیندهای لازم را به صورت آنلاین انجام داده و سفارشات خود را به صورت لحظه ای پیگیری کنند.

نرم افزار قالیشویی پونیک، به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات تمام هوشمند آنلاین برای قالیشویی ها، توانسته به بسیاری از مجموعه های فعال در این صنف یاری کند تا بتوانند به حوزه خدمات آنلاین ورود نموده و از این طریق علاوه بر کسب رضایت بالای مشتریان، توسعه کسب وکار و افزایش عایدی نیز داشته باشند.

این نرم افزار علاوه بر خدمات مدیریتی همه جانبه و بی نظیر خود، امکان ارائه خدمات هوشمند آنلاین به مشتریان را نیز برای مجموعه های قالیشویی فراهم نموده است که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

ثبت و پردازش سفارشات به صورت کاملا آنلاین و هوشمند

در قالیشویی هایی که از نرم افزار مدیریتی پونیک استفاده می کنند، مشتریان این امکان را خواهند داشت تا سفارش خود را علاوه بر روش های قدیمی مانند تماس و مراجعه حضوری، به روش آنلاین و پیامکی نیز ثبت کنند. با توجه به اینکه پونیک یک نرم افزار هوشمند و یکپارچه قالیشویی است، به مشتریان این امکان را می دهد تا با توجه به برنامه کاری قالیشویی و ظرفیت ناوگان، زمان جمع آوری فرش های خود انتخاب کنند و تخمین زمان تحویل سفارش خود را نیز مشاهده کنند.

پس از نهایی کردن سفارش به وسیله مشتریان، سیستم به صورت اتوماتیک تمامی سفارشات را پردازش نموده و با تخمین آدرس حدودی بر روی نقشه، برترین چینش جهت جمع آوری فرش ها را به ناوگان حمل معرفی می نماید. به این صورت امکان بروز هیچگونه اشتباهی هنگام ثبت سفارشات وجود نخواهد داشت. بعلاوه با معرفی برترین جهت جمع آوری به وسیله پونیک، دغدغه چینش درست آدرس ها نیز از دوش قالیشویی برداشته خواهد شد. به همین ترتیب پونیک توانسته تا با ایجاد یک تحول آنلاین در سیستم ثبت سفارش قالیشویی ها، کار را هم برای مشتریان و هم برای قالیشویی بسیار ساده تر نموده و از این طریق رضایت خاطر استفاده کنندگان از خدمات خود را جلب کند.

در صورتی که پس از ثبت سفارش با قبل از تحویل، به هر دلیلی مشتری احتیاج داشته باشد زمان جمع آوری یا پخش را تغییر دهد، می تواند به راحتی به وسیله سامانه آنلاین و لینک پیگیری خود این تغییر را اعمال نماید. با ایجاد این امکان، تلفن های مجموعه برای ثبت سفارشات بیشتر آزاد خواهند بود.

پیگیری لحظه به لحظه سفارشات

پس از ثبت سفارشات در سامانه پونیک، یک لینک پیگیری به صورت اتوماتیک به وسیله سامانه پیامکی برای تمامی مشتریان ارسال می گردد.

در لینک پیگیری ارسال شده به وسیله سیستم پونیک، تمام مشخصات سفارش مانند تعداد فرش ها، خدمات مورد نظر، تاریخ تحویل، نام، تصویر و ساعت حضور راننده جهت جمع آوری یا پخش و حتی شرایط فرش در هر لحظه قابل مشاهده است. برای مثال مشتری می تواند پس از تحویل سفارشات خود به قالیشویی، با باز کردن لینک پیگیری مشاهده کند کدام فرش در مرحله شستشو، خشک شدن و یا آماده ارسال است. پس از آماده سازی تمام سفارشات به وسیله قالیشویی، زمان توزیع و نام و تصویر مأمور مراجعه کننده نیز در لینک پیگیری قابل مشاهده خواهد بود.

علاوه بر ارائه لینک پیگیری، از زمان جمع آوری تا تحویل سفارشات، انجام شدن تک به تک مراحل اعم از ورود فرش به قالیشویی، اتمام شستشو، اتمام خشک شدن، تحویل به انبار و آماده توزیع به وسیله پیامک های اتوماتیک نیز به اطلاع مشتریان خواهد رسید.

رضایت دو طرفه از خدمات

با توجه به مزیت هایی که به آن اشاره شد، استفاده از خدمات آنلاین می تواند در جذب مشتریان بسیار تاثیر گذار باشد. از آن جایی که تا به امروز تعداد بسیار کمی از قالیشویی ها اقدام به آنلاین سازی نحوه ارائه خدمات خود نموده اند؛ استفاده از این سیستم می تواند باعث ایجاد یک مزیت رقابتی بسیار موثر در مقایسه با سایر همکاران گردد.

پونیک با هدف ایجاد رضایت به منظور جذب مشتریان و افزایش عایدی، و ایجاد یک بستر مناسب و ساده برای قالیشویی ها جهت مدیریت سفارشات خود توانسته با امکاناتی بی نظیر رضایت هر دو طرف را به طور کامل جلب کند.

جالب است بدانید که امکانات پونیک تنها به آنلاین سازی سیستم قالیشویی شما محدود نخواهد شد. پونیک با ارائه یک نرم افزار یکپارچه جهت مدیریت کامل مجموعه های قالیشویی، قادر است تا تمامی فرآیندها اعم از ثبت و چینش سفارشات، مدیریت انبار، مدیریت امور اقتصادی، مدیریت ناوگان و مدیریت شعب را نیز بر عهده بگیرد. استفاده از سیستم مدیریتی تمام هوشمند پونیک این موقعیت را برای مدیران مراکز قالیشویی فراهم نموده تا بتوانند با مصرف کم ترین انرژی و نیروی انسانی، به بیشترین تعداد سفارشات و بالاترین رضایت برسند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22718

به "تحولی بزرگ در آنلاین شدن صنعت قالیشویی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولی بزرگ در آنلاین شدن صنعت قالیشویی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید