جزئیات جدید برگزاری کنکور 99 و نحوه طراحی سؤالات ، کنکور چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه 30 درصد سؤالات کنکور از پایه دوازدهم است، جزئیاتی از زمان و نحوه برگزاری کنکور 99 را خاطرنشان کرد.

جزئیات جدید برگزاری کنکور 99 و نحوه طراحی سؤالات ، کنکور چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، تاریخ و شیوه برگزاری کنکور سراسری سال 99 یکی از مهم ترین سؤالات دانش آموزان پایه دوازدهم است. دانش آموزانی که به دلیل تحمیل تعطیلات کرونایی، فرصت آموزش حضوری مدارس را در یک ماه اسفند از دست دادند.

چند روز قبل بود که معاون وزارت آموزش و پرورش، برگزاری کنکور 99 را منوط به شروع امتحانات نهایی پایه 12 و به سرانجام رسیدن آن دانست. او گفت: پیش بینی می کنیم که امتحانات دانش آموزان را بتوانیم در خردادماه برگزار کنیم. امتحانات در بخش هایی از تیرماه نیز ادامه می یابد و آزمون سراسری (کنکور) هم بعد از سرانجام امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار خواهد شد.

حالا ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه مخاطب کنکور دانش آموزان سال آخر متوسطه (پایه دوازدهم) هستند، اظهار کرد: معمولا روال این بود که سال تحصیلی دانش آموزان پایه آخر دبیرستان، اسفند ماه به اتمام می رسید و آنها بعد از عید کلاس درس نداشتند و بیشتر کلاسها تقویتی برگزار می شد.

وی اضافه کرد: برآورد ما این است که محتوای آموزشی پایه دوازدهم حدود 90 درصد تکمیل شده است اما اینکه وزارت آموزش و پرورش، به جامانده مطالب را تا چه اندازه به صورت مجازی پوشش داده است یا اینکه چه تمهیداتی برای شروع مجدد مدارس دارند، باید خودشان اعلام نمایند.

رئیس سازمان سنجش گفت: بحث کنکور با تقویم وزارت آموزش و پرورش برای پایه دوازدهم ارتباط پیدا می نماید، مصوبه ستاد ملی کرونا تصریح دارد که کنکور 20 روز پس از امتحانات نهایی برگزار گردد و ما منتظریم تا وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت بتواند برنامه شروع آموزش دانش آموزان را اعلام کند تا بتوانیم برنامه زمانی کنکور را اعلام کنیم.

خدایی بیان نمود: مسئله برگزاری کنکور منوط به این است که وزارت آموزش و پرورش چه برنامه ای داشته و چه تقویم آموزشی پیش بینی می نماید تا ما بتوانیم برنامه زمانی خود را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: قاعدتاً زمان برگزاری کنکور 99 تغییر می نماید اما این به زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بستگی دارد که 20 روز بعد از امتحانات نهایی، کنکور برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: تمام کوشش سیستم آموزشی کشور این است، سال تحصیلی آینده از مهر ماه شروع گردد و یکی از مصوبات ستاد ملی کرونا همین موضوع است بر همین اساس ما برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد و تغییراتی در بحث فرایندهای زمان بر کنکور مثل مصاحبه ها و امتحانات عملی انجام خواهد شد تا عمده نتایج کنکور در شهریور 99 اعلام شوذ.

خدایی در پاسخ به این پرسش که آیا نحوه محتوای کنکور 99 تغییر خواهد نمود، اضافه کرد: کنکور عمومیت داشته و برای همه یکسان است و اینگونه نیست که دانش آموزی تسهیلات بیشتری دریافت نموده باشد، سختی و دشواری شرایط برای همه یکسان است و نگاه ما به محتوایی که در آموزش و پرورش تدریس می گردد، خواهد بود و با همکاران آموزش و پرورش به طور مرتب در تماس هستیم و این مسائل منوط به آن است که آموزش و پرورش محتوای درسی و تقویم آموزشی را نهایی نموده و به سازمان سنجش اعلام کند ما نیز حداکثر تسهیلات و یاری را خواهیم کرد. یکی از اصلی ترین وظایف ما این است که بتوانیم راه حلهایی ارائه کنیم و داوطلبان با خیال راحت تر امتحان بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که محتوای آموزشی پایه دوازدهم به چه میزان در کنکور 99 تأثیر گذار است، بیان نمود: آزمون کنکور از سه سال دوره متوسطه دوم است و قسمتی از سؤالات از پایه دوازدهم طرح می گردد و دو قسمت آن از سال دهم و یازدهم است، وزن سؤالات پایه دوازدهم در کنکور تقریباً بالای 30 درصد است.

رئیس سازمان سنجش که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت، در سرانجام گفت: هماهنگی های لازم را با آموزش و پرورش درباره محتوای کتابهای درسی خواهیم داشت و داوطلبان نگران نباشند و دروس را با آرامش بخوانند طبیعتاً امتحانی که گرفته می گردد از مطالبی است که دانش آموزان خوانده باشند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7530

به "جزئیات جدید برگزاری کنکور 99 و نحوه طراحی سؤالات ، کنکور چه زمانی برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید برگزاری کنکور 99 و نحوه طراحی سؤالات ، کنکور چه زمانی برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید