خبرنگاران نرخ مصوب ماسک بهداشتی در خراسان رضوی اعلام شد

به گزارش دَبی بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب هر عدد ماسک سه لایه در محل واحد صنعتی 10 هزار و 500 ریال و برای عرضه به مصرف کننده در این استان 13 هزار ریال است.

خبرنگاران نرخ مصوب ماسک بهداشتی در خراسان رضوی اعلام شد

علی غفوری مقدم روز دوشنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این قیمت که مصوبه کمیته مالی تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالاهای مورد احتیاج ستاد استانی مقابله با کرونا می باشد، به تایید دادستانی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استانداری خراسان رضوی و دیگر واحدهای نظارتی هم رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه متاسفانه شرایط خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا مناسب نیست و وزارت بهداشت تاکید فراوانی بر استفاده از ماسک توسط عموم مردم به ویژه در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل دارد، احتیاج به تامین ماسک و سایر اقلام پیشگیرانه از شیوع بیماری کووید- 19 مانند الکل و مواد ضدعفونی نماینده بیش از گذشته وجود دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اولویت استان تامین ماسک با قیمت مناسب برای مردم است و در این زمینه واحدهای صنعتی در خراسان رضوی توانایی فراوری روزانه بیش از 300 هزار ماسک سه لایه طبی را دارند.

غفوری مقدم یکی از مهمترین مسائل کنونی واحدهای صنعتی فراوری ماسک سه لایه در استان را کمبود مواد اولیه دانست و اضافه نمود: هر ماسک سه لایه دارای دو لایه اسپان باند و یک لایه میانی ملت بلون است که مسئله ای برای فراوری اسپان باند در داخل استان وجود ندارد اما لایه ملت بلون باید از استانهای دیگر تامین گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو واحد صنعتی عمده عظیم فراوری ملت بلون در کشور وجود دارند که احتیاج کل کشور در این قلم کالایی را تامین می نمایند لذا واحدهای صنعتی استان در تامین این قلم کالایی دچار مشکل شده اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی به موضوع تامین ماده اولیه مزبور ورود پیدا نموده و به صورت موردی چند محموله از ملت بلون برای واحدهای صنعتی استان تامین شد اما تامین این ماده اولیه باید به صورت مستمر باشد و به اندازه کافی به دست واحدهای صنعتی برسد تا این واحدها بلاانقطاع در سقف ظرفیتشان ماسک فراوری نمایند.

غفوری مقدم اضافه نمود: هم اکنون واحدهای صنعتی که ظرفیت روزانه آنها فراوری بیش از 300 هزار ماسک در روز است به دلیل عدم تامین به موقع مواد اولیه، میزان فراوریشان به طور میانگین به 80 تا 100 هزار ماسک سه لایه در روز رسیده است.

وی اضافه نمود: در نشست اخیر کمیته مالی ستاد استانی مقابله با کرونا، درباره نظارت بر فراوری و توزیع اقلام پیشگیرانه از بیماری کووید 19 تصمیم گیری شد که آنچه فراوری می نمایند حتما با موضوع دانشگاه علوم پزشکی و با اولویت کادر درمانی و بیمارستانها توزیع گردد و بعد سایر احتیاجها به این اقلام از ناحیه دانشگاه علوم پزشکی تامین گردد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قرار شد تا زمانی که تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی فراوری نماینده ماسک در استان پیگیری می گردد، از تهران درخواست دو میلیون ماسک سه لایه برای استان انجام گیرد تا بتوان احتیاج کنونی خراسان رضوی به این کالا را تامین کرد.

غفوری مقدم اضافه نمود: واحدهای صنعتی فراوری نماینده ماسک سه لایه طبی در خراسان رضوی قادر به تامین بیش از احتیاج استان در این بخش هستند مشروط بر اینکه مواد اولیه مورد احتیاج فراوری این کالا تامین گردد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در زمینه تامین الکل و مواد ضدعفونی نماینده مسئله ای ندارد و این مواد در حد احتیاج استان فراوری می گردد.

وی اضافه نمود: تصمیماتی در مورد شبکه فراوری و توزیع محلولهای ضدعفونی نماینده در نشست کمیته مالی ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته شد تا اقدام مشترک نظارتی توسط گره مشترکی از بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ماسک و الکل و مواد ضدعفونی نماینده انجام گیرد تا شبکه فراوری، تامین و توزیع این اقلام به صورت مرتب کنترل و پایش گردد.

وی اضافه نمود: همچنین مقرر شد یک برنامه ریزی برای ایجاد ذخیره راهبردی از اقلام پیشگیرانه از کرونا در استان انجام گیرد تا در صورت آغاز فصل سرما و تداوم شیوع کرونا و آنفولانزای فصلی بتوان احتیاج استان را در اقلام ماسک و مواد ضدعفونی نماینده تامین کرد و مسئله ای در این زمینه ایجاد نگردد.

38 واحد فراورینماینده انواع محلول های ضد عفونی نماینده دست و سطوح باز و بسته در خراسان رضوی فعال است که ظرفیت فراوری محلولهای ضد عفونی توسط آنها به 400 هزار لیتر در شبانه روز است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 291 هزار و 172 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 700 تن رسیده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10637

به "خبرنگاران نرخ مصوب ماسک بهداشتی در خراسان رضوی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نرخ مصوب ماسک بهداشتی در خراسان رضوی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید