خبرنگاران واکسن کرونا به 860 کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شد

به گزارش دَبی بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 860 نفر از اعضای کادر درمان شاغل در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تا به امروز با تزریق واکسن کرونا ایمن سازی شده اند.

خبرنگاران واکسن کرونا به 860 کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شد

دکتر محمدجعفر صادقی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران نخستین محموله تحویلی واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شامل 470 دوز اعلام و اعلام کرد: همه واکسنهای این محموله به کادر درمانی که بطور مستقیم درگیر امور درمان بیماران کرونایی در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای مشهد و چند شهرستان دیگر خراسان رضوی هستند تزریق شده است.

وی اضافه کرد: دومین محموله واکسن کرونا نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد و کار تزریق آن به اعضای کادر درمان از هفتم اسفند ماه جاری شروع شده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تا به امروز تزریق واکسن کرونا در قالب مرحله دوم برای 390 نفر از اعضای کادر درمانی این دانشگاه صورت گرفته است.

وی دومین محموله تحویلی واکسن کرونا را به خراسان رضوی شامل هشت هزار و 780 دوز اعلام و اعلام کرد: پنج هزار و 300 دوز از این محموله سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و بقیه آن یعنی سه هزار و 480 دوز متعلق به دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و دانشکده های پزشکی نیشابور و تربت جام تعلق دارد.

دکتر صادقی گقت: کادر درمان شاغل در بیمارستانها و مراکر درمانی بر اساس بیشترین میزان درگیری با بیماران کرونایی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

وی اضافه کرد: دیگر اقشار و گروههای جمعیتی پس از انتها تزریق واکسن کرونا به اعضای کادر درمان، این واکسن را دریافت خواهند کرد.

80 درصد جمعیت شش میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

بقیه جمعیت خراسان رضوی توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

شمار روزانه بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ظرف هفته نخست ماه جاری 115 نفر بود طی دو روز اخیر رو به کاهش گذاشته است.

ظرف هفت روز نخستین هفته اسفند ماه جاری تعداد بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی 461 نفر و تعداد بستری شدگان در بخشهای مراقبت ویژه 155 نفر بود. آمار فوت ناشی از بیماری کووید 19 نیز در این استان همچنان تک رقمی است.

تا به امروز یک میلیون و 623 هزار و 159 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و بیماری کووید 19 جان 59 هزار و 980 نفر را در کشورمان گرفته است.

یک میلیون 386 هزار و 534 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز تا به امروز در ایران بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده اند.

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی 11 شهرستان کشور در شرایط قرمز، 32 شهرستان در شرایط نارنجی، 251 شهرستان در شرایط زرد و 154 شهرستان در شرایط آبی شیوع ویروس همه گیر قرار دارند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 114 میلیون و 78 هزار و 531 نفر را بیمار نموده و جان دو میلیون و 531 هزار و 183 نفر را در 230 کشور گرفته است. 89 میلیون و 624 هزار و 685 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح دنیا نیز تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با 29 میلیون 136 هزار 912 بیمار کووید 19 و 523 هزار و 82 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در دنیا به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا صندلی پانزدهم را در میان کشورهای دنیا دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16476

به "خبرنگاران واکسن کرونا به 860 کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکسن کرونا به 860 کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید