رئیس جمهور افغانستان: مردم با خروج نیروهایی آمریکایی مسئله ای ندارند

به گزارش دَبی بلاگ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای به نقل از اشرف غنی اظهارداشت که مردم افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور مسئله ای ندارند.

رئیس جمهور افغانستان: مردم با خروج نیروهایی آمریکایی مسئله ای ندارند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشستی به خبرنگاران گفته است که مردم این کشور با خروج نیروهای خارجی مسئله ای ندارند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای خاطرنشان کرد که اشرف غنی این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان عنوان کرد.

بر اساس این بیانیه، اشرف غنی شرح داد که طرف مذاکره آمریکا بسیار مهم است که دولت افغانستان یا طالبان باشد.

اشرف غنی گفته است که اگر مذاکره درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با گروه طالبان انجام شود، در این صورت، جنگ تشدید و دور جدیدی از جنگ های تازه آغاز خواهد شد. اما اگر طرف آمریکا در این مذاکره حکومت افغانستان باشد، [تبعات احتمالی] قابل مدیریت خواهد شد.

به گزارش هشت صبح، رئیس جمهور افغانستان در حالی این سخن را بیان کرده است که خروج نیروهای آمریکایی از این کشور یکی از اصلی ترین محورهای مذاکرات آمریکا و طالبان طی یکسال گذشته در قطر بوده است.

اشرف غنی تاکید کرده است که مردم خواستار سرانجام جنگ هستند، کاهش خشونت نتیجه نمی دهد، اما آتش بس نشان دهنده این است که افغان ها تعهد واقعی به گفت وگوی سیاسی دارند.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به برخی از پیشرفت ها در سال های اخیر خاطرنشان کرد که مردم افغانستان، بویژه زنان، به گذشته برنمی گردند و اگر طالبان بر این امر پافشاری دارند، برای جامعه ما پذیرفتنی نیست.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5219

به "رئیس جمهور افغانستان: مردم با خروج نیروهایی آمریکایی مسئله ای ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور افغانستان: مردم با خروج نیروهایی آمریکایی مسئله ای ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید