فرایند تبدیل ایده به فناوری در کشور سرعت بیشتری می گیرد

به گزارش دَبی بلاگ، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری کارگاه های آموزشی اقدام به توانمندسازی محققان و مخترعان نموده است.

فرایند تبدیل ایده به فناوری در کشور سرعت بیشتری می گیرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری 6 کارگاه آموزشی و 2 وبینار در حوزه های خلاقیت، مالکیت فکری و ثبت اختراع توانمندسازی افراد برای ثبت ایده هایشان را دنبال می نماید. اختراعات در حوزه سلامت، علامت تجاری، هنر مطالعه پتنت، آشنایی با مالکیت فکری، جستجوی پتنت و ثبت علامت تجاری و برند از عناوین این کارگاه ها است.

حضور در این کارگاه های آموزشی آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با مباحث مربوط به مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین المللی، روش های جستجوی اختراعات، چگونگی ثبت داخلی و خارجی اختراع و همچنین تشویق محققان و مخترعان و ارتقای سطح علمی آن ها در حوزه مالکیت فکری و ثبت اختراع را به دنبال دارد.

ثبت اختراع برای شرکت های دانش بنیان و کسب و کار ها صندلی مهمی دارد. ایده و نوآوری زمانی که به فناوری تبدیل گردد قابلیت عرضه در بازار را دارد، برای رسیدن به این مرحله ثبت اختراع باید انجام گردد. ثبت اختراع به عنوان ابزاری برای حفاظت از دارایی های فکری دارای اهمیت است. کانون پتنت معاونت علمی نیز با برگزاری این کارگاه ها در جهت افزایش سطح آگاهی دانشجویان و اساتید برای ثبت اختراع آن ها گام برداشته است. همچنین 56 دفتر همکار در مراکز علمی و تحقیقاتی با کانون همکاری دارند تا برگزاری این کارگاه های آموزشی تسریع گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4093

به "فرایند تبدیل ایده به فناوری در کشور سرعت بیشتری می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند تبدیل ایده به فناوری در کشور سرعت بیشتری می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید