زنان فرانسوی عضو داعش در سوریه دست به اعتصاب غذا زدند

به گزارش دَبی بلاگ، به گفته 2 وکیل که به زنان فرانسوی پیوسته به داعش مشاوره حقوقی می دهند، 10 نفر از آنها که در اردوگاه های سوریه اسکان داده شده اند، برای اعتراض به امتناع مستمر مقامات فرانسه به درخواست آنها به منظور بازگشت به کشورشان از دیروز (یکشنبه) دست به اعتصاب غذا زدند.

زنان فرانسوی عضو داعش در سوریه دست به اعتصاب غذا زدند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الخلیج الجدید، ماری دوزیه و لودوویک ریویر امروز در بیانیه ای با اشاره به اینکه این زنان قصد دارند به همراه فرزندان خود به فرانسه بازگردند، اما مقامات فرانسوی از پذیرش آن ها خودداری می نمایند، اضافه کردند: زنان فرانسوی عضو گروه تروریستی داعش پس از سال ها انتظار و بلاتکلیفی در زمینه حقوقی، احساس می نمایند که چاره ای جز اعتصاب غذا ندارند.

این دو وکیل اضافه کردند: این زنان در پیغام های صوتی که برای نزدیکان خود ارسال کردند، شرح دادند که دیگر تحمل دیدن رنج فرزندانشان را ندارند و می خواهند مسئولیت خود را به عهده بگیرند و برای آنچه انجام داده اند، در فرانسه محاکمه شوند.

این دو وکیل گفتند: در حالی که در سالهای گذشته مقامات کُرد از فرانسه خواهان بازگرداندن آن ها شدند، بی توجهی مقامات پاریس به این زنان در این اردوگاه ها کاملا غیر مسئولانه و غیرانسانی است.

به نوشته الخلیج الجدید، حدود 80 زن فرانسوی که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند همراه با 200 کودک در اردوگاه هایی در سوریه که تحت سیطره نیروهای کرد است، نگهداری می شوند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی که در اردوگاه های الهول و روج در شمال شرق سوریه فعالیت می نماید، اعلام نمود که بچه ها این زنان در فصل زمستان از سوء تغذیه و بیماری های شدید تنفسی رنج می برند.

پیشتر کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در ماه نوامبر گذشته نسبت به خطر مستقیمی که زندگی این بچه ها که در شرایط غیر بهداشتی نگهداری می شوند و از مواد غذایی اساسی محروم هستند، هشدار داده بود.

پاریس در سال های گذشته سیاستی را برای بازگشت این بچه ها اتخاذ نموده است و تا به امروز 35 نفر از این بچه ها که بیشتر آن ها یتیم بودند، به کشورشان بازگردانده شدند.

پاسکال دکامپ زن 32 ساله فرانسوی که به سرطان مبتلا شده و با چهار فرزندش در اردوگاهی در سوریه نگهداری می گردد، اوایل فوریه در کوشش برای بازگشت دخترش به پاریس دست به اعتصاب غذا زد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در دسامبر از فرانسه خواست برای دسترسی این زن به مراقبت های پزشکی اقدامات لازم را انجام دهد.

غرب که در شکل گیری داعش نقش مهمی داشت، پس از شکست این گروه تروریستی در سوریه و عراق و جدایی اعضای اروپایی آن از صفوف تروریست ها، بیم آن دارد که با بازگشت به قاره سبز در کشورهای اروپایی دست به اقدامات تروریستی بزنند.

در پی حملات ترکیه به شمال شرق سوریه که بنا بر ادعای نظامیان کرد، باعث فرار 800 تن از زندانیان و خانواده های داعشی از اردوگاه ها شد، وزیر خارجه فرانسه در مهرماه سال گذشته با سفر به عراق از مقامات این کشور خواست تا زندانیان داعشی را از سوریه تحویل بگیرند و زمینه محاکمه آن ها از جمله شهروندان فرانسوی عضو داعش را در بغداد فراهم نمایند.

ژان ایو لودریان اضافه کرد: همه شهروندان فرانسوی عضو داعش باید در منطقه محاکمه شوند، اما پاریس به موضوع بازگرداندن بچه ها آن ها به فرانسه فکر خواهد نمود.

وی با بیان اینکه زنان فرانسوی که در سال 2015 به داعش ملحق شدند، تروریست نبودند و دقیقا می دانستند چه کار می نمایند، اضافه کرد: آن ها علیه فرانسه وارد جنگ شدند و در صورت امکان باید در خود منطقه محاکمه شوند. ، ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15877

به "زنان فرانسوی عضو داعش در سوریه دست به اعتصاب غذا زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان فرانسوی عضو داعش در سوریه دست به اعتصاب غذا زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید