سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری معرفی می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرهنگسرای تخصصی فناوری اطلاعات، دهمین نشست شب های فناوری با موضوع سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری با حضور اساتید متخصص این حوزه، چهارشنبه 16 بهمن ساعت 16 در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می گردد.

سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری معرفی می گردد

سایبرنتیک (Cybernetics) نام نظریه ای است که مناسبات انسان و ماشین و مناسبات ماشین ها با یکدیگر را تبیین می نماید و از جمله علومی است که در قرن بیستم پدید آمد و با رشد سریع خود توانست به علوم دیگر راه یابد. موضوع اصلی سایبرنتیک آنالیز ماهیت کنترل در انسان، حیوان و ماشین است و لذا با زیست شناسی، روانشناسی، مکانیک، مهندسی، مدیریت و بسیاری علوم دیگر همبستگی دارد.

سایبرنتیک توانسته به عنوان دانشی مستقل و در عین حال بین رشته ای مطرح گردد. در این علم به طبقه بندی و سازماندهی اطلاعات توجه زیادی می گردد و از این رو در مدیریت اطلاعات و نیز در طراحی نظام های اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این برنامه فاطمه نوشین فرد، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران به ماهیت و چیستی سایبرنتیک می پردازد.

تحولات آینده فضای سایبر و تاثیرات آن بر جامعه و کسب و کارها موضوعی است که توسط محمدرضا کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر آنالیز می گردد و حامد قاسمی کارشناس رسانه به سخنرانی با عنوان فرماندهی، کنترل و قدرت سایبرنتیک می پردازد.

سلسله نشست های تخصصی شب های فناوری، با رویکرد طرح مسائل و موضوعات فرهنگی اجتماعی در حوزه فناوری های نوین خصوصا فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز بیان نظریه ها، دیدگاه ها و یافته های پژوهشی هر ماه با حضور متخصصان و دست اندرکاران فناوری های نوین در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5373

به "سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایبرنتیک و تاثیرات آن بر فناوری معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید