طبق قانون رشته های جنگلی و تالاب ها جزء اراضی ملی محسوب می شود

به گزارش دَبی بلاگ، فعال و پژوهشگر محیط زیست گفت: طبق قانون ملی شدن اراضی، همه رشته های جنگلی و همچنین تالاب ها جزء اراضی ملی محسوب می شود و حتی اگر کسی سندی برای آن داشته باشد، کان لم یکن اعلام می شود.

طبق قانون رشته های جنگلی و تالاب ها جزء اراضی ملی محسوب می شود

محمد درویش، فعال و پژوهشگر محیط زیست در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد وقف زمین چند هکتاری در منطقه آق مشهد استان مازندران گفت: طبق قانون امکان ندارد که کسی بخواهد ادعای مالکیت به اراضی جنگلی که انفال محسوب می شود را داشته باشد. متاسفانه گاهی در کشورمان شاهد مجموعه ای از باور نکردنی ها هستیم!

درویش ادامه داد: با اینکه برخی مواقع لابی های قدرتمندی وجود دارند که توانایی دور زدن قانون را دارند، اما طبق قانون ملی شدن اراضی که جمهوری اسلامی ایران نیز این قانون را تایید کرده، همه رشته های جنگلی و همچنین تالاب ها جزء اراضی ملی محسوب می شود و حتی اگر کسی سندی برای آن داشته باشد، کان لم یکن اعلام شده است؛ بنابراین امکان اینکه کسی ادعای مالکیت 5600 هکتاری از اراضی جنگلی هیرکانی در مازندران را داشته باشد، از نگاه قانون مورد تایید نیست.

این فعال محیط زیست عنوان می کند: اگر قرار باشد کسی بر مبنای اسناد چند صد ساله ادعای ملکیت به اراضی ملی را بکند، یکی از نوادگان شاه عباس صفوی هم می تواند بگوید که نصف اصفهان به نام اوست! اصلا چنین موردی تا به امروز سابقه نداشته و هیچ وقت هم تا به امروز قوه قضائیه در مورد جنگل ها چنین حکمی نداده است.

وی گفت: دادگاه در مورد این مسئله در سه مرتبه به نفع سازمان منابع طبیعی رای خود را صادر کرده، اما شش ماه پیش به ناگهان رای خود را به سوی یک نفر که خود را متولی موقوفه منطقه آق مشهد می داند، تغییر داد. خوشبختانه با ورود شخص آقای رئیسی پرونده به جریان افتاده و ما خیلی امیدواریم که بتوانیم مشکل را حل کنیم.

درویش در خاتمه با توجه به حمایت گروه های مردمی برای جلوگیری از این اتفاق تشریح کرد: مسلما اگر در حال حاضر شاهد رسانه ای شدن و پیگیری چنین پرونده هایی هستیم، به دلیل حمایت فعالین محیط زیست و اهالی رسانه است. به همان اندازه که مردم مطالبه گر تر باشند، امکان موفقیت و جلوگیری از وقف این اراضی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10745

به "طبق قانون رشته های جنگلی و تالاب ها جزء اراضی ملی محسوب می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبق قانون رشته های جنگلی و تالاب ها جزء اراضی ملی محسوب می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید