طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین بسیار خوشمزه بدون پایه و کراست

به گزارش دَبی بلاگ، طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. بد نیست بدانید چیز کیک یکی از قدیمی ترین دسرهای دنیا با ریشه یونانی است که بعدها پای آن به سایر کشورهای اروپایی، آسیا و آمریکا باز شد. حالا آمریکایی های به چیز کیک نیویورکی مفتخرند و ایتالیایی ها با پنیر ریکوتا چیزکیک درست می کنند و ژاپنی ها هم که چیز کیک ژاپنی دارند. در این میان یک چیزکیک اسپانیایی به نام چیز کیک سباستین در سال های اخیر تبدیل به یکی از مشهوترین چیز کیک های دنیا شده است. علیرغم اینکه اروپایی ها عموما چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت را ترجیح می دهند اما این چیز کیک ساده و بدون ژلاتین و خوشمزه اسپانیایی اصلا بدون پایه یا کراست کیک یا بیسکویت است. طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین بدون پایه یا کراست که یک چیز کیک به اصطلاح فری است را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین بسیار خوشمزه بدون پایه و کراست

طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین

مواد لازم

پنیر خامه ای: 600 گرم

تخم مرغ: 4 عدد متوسط

خامه صبحانه: 400 میلی لیتر (2 بسته)

شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

آرد: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: 1 قاشق چایخوری

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس چیز کیک سن سباستین

شکر قهوه ای: ¼ لیوان فرانسوی دسته دار

سرشیر: 150 گرم

کره: 50 گرم

طرز تهیه

مرحله اول

فر را روشن کنید و در دمای 230 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین این نکته مهم است که تمام مواد به دمای محیط رسیده باشند پس چند ساعت قبل از شروع کار مواد را از یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط نگه دارید. تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و با دور کند همزن هم بزنید. وقتی یکدست شدند و از حالت لختی درآمدند شکر و وانیل را اضافه کنید و کمی دیگر در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله دوم

در یک ظرف جداگانه خامه و آرد با با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. پنیر خامه ای را هم باید در یک ظرف جداگانه خوب با همزن هم بزنید تا کاملا نرم و لطیف و یکدست شود. وقتی یکدست شد خامه و آرد را هم اضافه کنید. حالا باید با دور کُند همزن شروع به هم زدن مواد بکنید. وقتی تمام مواد یکدست شدند سپس مخلوط تخم مرغ، شکر و وانیل را اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

بهتر است برای این مقدار مواد از یک قالب کمربندی سایز 18 استفاده کنید. کف و دیواره های قالب را با دو عدد کاغذ روغنی کاملا بپوشانید. مواد چیز کیک سن سباستین را در قالب بریزید و به مدت 20 دقیقه در فر با دمای 230 درجه سانتی گراد بگذارید. بعد از 20 دقیقه 10 دقیقه هم در دمای 200 درجه سانتی گراد چیز کیک را بپزید.

مرحله چهارم

قالب را از فر بیرون بیاورید و صبر کنید تا خنک شود. سپس به مدت 4 الی 5 ساعت در یخچال بگذارید تا چیز کیک راحت از قالب جدا شود. برای درست کردن سس چیز کیک سن سباستین به این ترتیب عمل کنید: شکر قهوه ای، کره و سرشیر را با هم مخلوط کنید و روی شعله ملایم گاز هم بزنید تا یکدست شوند. 2 الی سه دقیقه زمان کافی است. سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود و بعد روی چیز کیک سن سباستین بریزید. این چیز کیک ساده و خوشمزه را با انواع بستنی یا مارمالاد سرو کنید.

مقاله های مختلف در مورد طرز تهیه انواع چیزکیک گرم و یخچالی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

0 0 vote

Article Rating

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: افق کوروش
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11339

به "طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین بسیار خوشمزه بدون پایه و کراست" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین بسیار خوشمزه بدون پایه و کراست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیزکیک اسپانیایی سن سباستین بسیار خوشمزه بدون پایه و کراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید