ظریف با مسعود بارزانی ملاقات کرد

به گزارش دَبی بلاگ، مسعود بارزانی در ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: اجازه نمی دهیم منطقه کردستان عراق محلی برای تهدید و ناامنی مرزی برای ایران باشد.

ظریف با مسعود بارزانی ملاقات کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفرش به بغداد و ملاقات و گفت وگو با مقامات و بعضی شخصیت های سیاسی عراقی عصر امروز (سه شنبه) وارد اربیل شد، با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق ملاقات و به گفت وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه امنیت عراق و منطقه کردستان و مخالفت با هرگونه خدشه در آن را مورد تاکید قرار داد.

مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق نیز در این ملاقات با ابراز امیدواری نسبت حصول نتایج مثبت در گفتگوهای وین، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت عراق و منطقه کردستان قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: اجازه نمی دهیم کردستان محلی برای تهدید و ناامنی مرزی برای ایران باشد.

وزیر امور خارجه در سفری هم که به بغداد داشت با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور ملاقات و گفت وگو کرد. وی همچنین با بعضی شخصیت های و رهبران جریان های سیاسی عراق ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری از سفرش به بغداد و ملاقاتهای صورت گرفته، نوشت: در این ملاقاتها تأکید شد که همسایگان برای ایران در اولویت قرار دارند و از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در سفر به دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر ملاقات و به گفت وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت.

وی قرار است در ادامه این سفر به مسقط برود و با همتای عمانی خود ملاقات و گفت وگو کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17332

به "ظریف با مسعود بارزانی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با مسعود بارزانی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید