علائمی از فعالیت مجدد مجتمع هسته ای کره شمالی

به گزارش دَبی بلاگ، تصاویر ماهواره ای اخیر از مجتمع هسته ای یونگ بیون کره شمالی از سر گیری فعالیت ها در هفته های اخیر را نشان می دهند که البته همه این فعالیت ها مرتبط با تعمییرات کنونی برای جبران خسارت های آورده از سیل های فجیع اوایل سال جاری میلادی نیستند.

علائمی از فعالیت مجدد مجتمع هسته ای کره شمالی

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش وب سایت نورث 38 فعالیت های جدیدی در تاسیسات هسته ای یونگ بیون وجود دارد که تحلیل گران در تلاشند تا توضیحی برای آنها پیدا کنند. این اطلاعات از تصاویر ماهواره ای گرفته شده در تاریخ 27 اکتبر سال جاری میلادی حاصل شده است.

گیج کننده ترین موضوع چیزی است که وب سایت نورث 38 آن را نهر بخار یا دود توصیف می کند که از بالای یکی از ساختمان ها در این نیروگاه غنی سازی اورانیوم خارج می شود؛ جایی که هرگز خروج چنین بخار و دودی از آن مشاهده نشده بود. به گفته تحلیل گران، این ساختمان یک کوره نسوز است که از آن برای تولید دی اکسید اورانیوم استفاده شده است؛ ماده ای که می توان از آن برای سوخت نیروگاه استفاده کرد یا آن را بیشتر غنی سازی کرد و از آن در تسلیحات اتمی یا تولید سوخت کارآمدتر استفاده کرد.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که چندین واگن ریلی ویژه در نزدیکی یکی از نیروگاه های غنی سازی رها شده اند اما در حالی که وسایل نقلیه از همین نوع ماه هاست که در آنجا مشاهده شده اند، تحلیل گران نمی دانند که این وسایل نقلیه برای چه منظوری در آنجا هستند.

این تصاویر همچنین فندانسیون های یک ساختمان جدید در حال ساخت در این مجتمع را نشان می دهند؛ جایی که فعالیت های تحقیقاتی و اجرایی در جریان است. تحلیل گران هیچ ایده ای درباره اینکه این ساختمان برای چه منظوری ساخته می شود، ندارند.

دیگر فعالیت های جدید در مجتمع هسته ای یونگ بیون راحت تر قابل درک هستند. شبه جزیره کره تابستان سال جاری به مدت چندین هفته باران های سیل آسا را تجربه کرد که اوایل اوت با طغیان فاجعه بار رودخانه کوریونگ به اوج خود رسید که کل مجتمع هسته ای یونگ بیون را در نوردید.

مجتمع هسته ای یونگ بیون نخستین و اصلی ترین تاسیسات هسته ای کره شمالی از زمان افتتاحش در سال 1980 میلادی بوده که تمامی کلاهک های هسته ای استفاده شده در شش آزمایش تسلیحات اتمی این کشور از سال 2006 میلادی را ساخته است. ، ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12887

به "علائمی از فعالیت مجدد مجتمع هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائمی از فعالیت مجدد مجتمع هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید