فردوسی پور در تلویزیون حضور یافت

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : پخش مستند دیگو مارادونا از شبکه مستند که به بهانه درگذشت این اسطوره فوتبال دنیا رخ داد، باعث شد که صدای گزارشگری عادل فردوسی پور پس از مدت ها، هرچند در قالب مستندی آرشیوی از تلویزیون شنیده گردد.

فردوسی پور در تلویزیون حضور یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا: عصر پنجشنبه ـ ششم آذر ماه ـ مستند دیگو آرماندو مارادونا، فوتبالیست سرشناس آرژانتینی به کارگردانی آصف کاپادیا، مستندساز و فیلم نامه نویس اهل بریتانیا، از شبکه مستند تلویزیون پخش شد.

این مستند پیشتر هم در فضای مجازی و به وسیله یکی از پلتفرم ها پخش شده بود، اما نکته قابل توجه در پخش تلویزیونی این مستند آرشیوی که به بهانه درگذشت اسطوره فوتبال دنیا رخ داد، پخش صدای گزارشگری عادل فردوسی پور پس از مدتها در شبکه ای تلویزیونی بود.

مستند پرتره دیگو مارادونا با حضور عادل فردوسی پور و حدود 20 تن از هنرمندان دوبله در سال گذشته برای پخش آماده شده بود.

در مستند مارادونا که در سال 2019 منتشر شده، با افرادی همچون مارادونا، پله، خورخه بوروچاگا، کلودیا ویافانیه (همسر سابق مارادونا)، ماریا روزا مارادونا (خواهر مارادونا) و… مصاحبه و مصاحبه شده است. همچنین در بخش هایی از این مستند صحنه هایی از بازی های مارادونا وجود دارد که بعضی از این بازی ها را عادل فردوسی پور گزارشگری می نماید.

از جمله بازی هایی که با گزارشگری عادل فردوسی پور در قالب این مستند پخش شد، می توان به بازی های جام دنیای 1986، بازی معروف آرژانتین و انگلیس، فینال آرژانتین و آلمان در سال 1986، ملاقات آرژانتین ـ یوگسلاوی در جام دنیای 1990 ایتالیا و بازی معروف نیمه نهایی آرژانتین ـ ایتالیا اشاره نمود.

بعضی از بازی های مارادونا در تیم ناپولی از جمله در سری A ایتالیا که موجب قهرمانی این تیم شد، جام حذفی و بازی فینال یوفا که با قهرمانی ناپولی همراه بود هم با گزارشگری عادل فردوسی پور و در قالب مستند پرتره مارادونا از شبکه مستند به نمایش درآمد.

این در حالی است که پس از قطع همکاری عادل فردوسی پور با شبکه سه برای ساخت برنامه نود، صدای این گزارشگر حتی در بعضی از مستندها و مسابقات تلویزیونی و تصاویر آرشیوی هم حذف شده بود. هرچند همکاری فردوسی پور با برنامه فوتبال 120 که به تهیه کنندگی خود او روی آنتن شبکه ورزش می رفت، در مقاطعی همچنان ادامه داشت. حالا پخش مستندی آرشیوی از شبکه مستند، بهانه ای شد تا صدای این گزارشگر، بار دیگر از شبکه ای تلویزیونی شنیده گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13763

به "فردوسی پور در تلویزیون حضور یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردوسی پور در تلویزیون حضور یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید