فعالیت های اقتصادی ناگزیر به همزیستی با کرونا هستند

به گزارش دَبی بلاگ، پنجاه و پنجمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اشتفان شولتس، سفیر جمهوری اتریش در تهران و کریستف گرابمایر، رایزن بازرگانی سفارت این کشور برگزار گشت.

فعالیت های اقتصادی ناگزیر به همزیستی با کرونا هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خطاب به سفیر اتریش در تهران گفت: شما منطقه ای را انتخاب و به آن سفر کردید که به پایتخت طبیعت ایران معروف بوده و این استان با دارا بودن ظرفیت های فوق العاده جای پیشرفت و توسعه زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

کلانتری با اشاره به ذخایر خدادادی فراوان مانند نفت و گاز در گچساران، اماکن گردشگری تاریخی مانند بلاد شاپور در کهگیلویه، آبشار و چشمه زارها و رودخانه های جوشان و خروشان به خصوص در شهرستان دنا افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار بالایی در بخش گیاهان دارویی و احداث واحدهای فراوری فراوری در این خصوص و مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و مهم تر از همه مردم مهمان نواز، بلندهمت و سخت کوش دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: مردم این استان بسیار صمیمی، صبور و سخت کوش هستند و به همین خاطر است که فشارها و تهدیدهای آمریکا را تحمل می کنند تا اهداف آنها را به شکست مبدل سازند.

او گفت: مردم ما آنجا که پای صلح، دوستی، صمیمیت و همکاری در کار باشد با آغوش باز استقبال می کنند.

کلانتری افزود: سفر شما مقدمه ای برای ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.

در ادامه این نشست سفیر اتریش در تهران اظهار کرد: نحوه برخورد ایران با دو چالش منطقه از جمله کرونا و تحریم های ظالمانه غرب قابل ستایش است.

اشتفان شولتس با اشاره به اینکه علاقه زیادی داشتم به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنم اما مسائل ناشی از بیماری کرونا ایجاد شد، اظهار کرد: خوشحالم که این فرصت ایجاد شد که بتوانم در این استان میهمان شما باشم.

سفیر اتریش در تهران با اشاره به اینکه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد نه یک سفر گردشی بلکه سفر کاری است، افزود: کننده اقتصاد و رایزن بازرگانی سفارت آقای گرابمایر در این سفر همراه من است و همین گواهی بر کاری بودن سفرم به استان است.

او با اشاره به هدف سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از این سفر شناسایی همکاری بین طرفین بوده و اینکه بر مبنای علاقه دو طرف حوزه ها برای توسعه و همکاری دو کشور شناسایی و تعریف شود.

شولتس ادامه داد: آنچه مرا از بدو ورودم به استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تأثیر قرار داد حوزه های مدیریت منابع آبی، مدیریت جنگل های پایدار و همچنین حوزه گردشگری است که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و مشابه با کشور اتریش است، ضمن اینکه در حوزه صنایع کوچک و نفت ظرفیت هایی برای همکاری وجود دارد.

او با اشاره به اینکه اتریش تنها کشور اروپایی است که در ایران انجمن فعال دارد، گفت: سال گذشته 130 مناسبت علمی و فرهنگی را در انجمن فرهنگی اتریش در تهران برگزار کردیم که به دلیل اعتماد دو طرفه با کشور ایران برای برگزاری این مناسبت ها نیاز به اخذ مجوز نبود.

سفیر اتریش در تهران افزود: اولین ریاست جمهوری کشورهای غربی که بعد از انقلاب اسلامی به ایران آمده رئیس جمهور اتریش بود و رئیس جمهور وقت کشور اتریش هم اولین رئیس جمهوری بود که بعد از توافق برجام به ایران سفر کرد، همچنین 700 سال روابط مستند بین مردم دو کشو، 500 سال شراکت و بیش از 160 سال روابط کامل دیپلماتیک بین دو کشور وجود دارد که تقریباً هیچ کشور اروپایی از چنین پیشینه خوبی با ایران برخوردار نیست.

اشتفان شولتس با اشاره به تشابه صخره های رشته های کوه دنا به طبیعت اتریش گفت: احترام بسیار زیادی برای نحوه روبرو شما با دو چالش بزرگ بیماری کرونا و محاصره تجاری ناعادلانه آمریکا که در حال حاضر با آن روبرو هستید قائلیم و ناراحتی شما را از اینکه بخش سیاست و دیپلماسی نتوانسته کانال امن مبادلات اقتصادی را فراهم کند درک می کنیم این بحران که در پی تحریم های ایالت متحده ایجاد شد به نوعی آیینه ای در مقابل اتریش قرار داده و کاملاً متوجه شدیم که محدودیت های استقلال ما در زمینه اقتصادی و تجارت تا چه حد است.

سفیر اتریش در تهران ادامه داد: سوالی که پیش آمده اینکه در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟ می خواهیم از حالا تا انتها ویروس کووید 19 و از الان تا انتها این محاصره ناعادلانه تجاری از این فرصت که ایجاد شده استفاده کنیم و می خواهم با تحلیل دقیق از ظرفیت های موجود برای بنگاه های اقتصادی بستر را برای ورود به کارهای عملیاتی فراهم کنیم.

او گفت: بنگاه های اقتصادی اتریش بسیار علاقه مند به همکاری با ایران هستند و نمونه آن مشارکت 250 شرکت اتریشی در نشستی با موضوع ایران که در اتاق اقتصاد اتریش در ماه می گذشته برگزار گشت و نشست ماه نوامبر که در سال جاری برنامه ریزی شده است، نمی خواهم روابط تنها در قالب صحبت و وبینارها باشد بلکه برنامه داریم که کنندگان بنگاه های اقتصادی اتریش در قالب هیاتی و در حوزه کمک های بشردوستانه به ایران بیاوریم.

سفیر اتریش با اشاره به استفاده از فرصت شبکه سازی و ایجاد ارتباط گفت: با کمال میل بخش بازرگانی سفارت برای گفت وگوهای تخصصی و موردی با شما خواهد بود تا گام های بعدی را به صورت عملیاتی و مشخص برداریم و این ماموریتی است که سران ارشد دو کشور به ما واگذار کرده اند در سفر رسمی دکتر روحانی در جولای 2018 به اتریش مجموعه ای از قراردادها و یادداشت های تفاهم به امضا رسید که ما موظف شدیم پیگیر این تفاهم نامه ها باشیم.

رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران نیز در این نشست اظهار کرد: مسائل ناشی از کرونا بر اقتصاد اتریش هم سایه افکنده است و ایام راحتی نیست.

کریستف گراب مایر افزود: همچنین تلاش هایی که ایالت متحده برای جلوگیری از تجارت با ایران انجام می دهد در این امر تأثیرگذار بوده است.

او افزود: تلاش بیشتری برای برخورد با این محدودیت ها باید انجام دهیم و برای تسهیل همکاری ها باید راه چاره پیدا کرد.

رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد خواست فرصت ها و حوزه هایی که مورد علاقه شرکت های استان است را معرفی کنند تا به طور موردی برای هر درخواست راه چارهی پیدا کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10958

به "فعالیت های اقتصادی ناگزیر به همزیستی با کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های اقتصادی ناگزیر به همزیستی با کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید