فورد رانندگی بدون دخالت دست را به ماستنگ Mach-E می آورد

به گزارش دَبی بلاگ، فورد یکی از خودروسازان سنتی است که با جدیت تمام بهره گیری از فناوری خودران و پیشرانه های الکتریکی را دنبال می کند. این شرکت آمریکایی با رونمایی از کراس اوور برقی Mach-E در پاییز گذشته رسما به بازار خودروهای برقی ورود پیدا کرده و حالا با تجهیز این مدل به سیستم دستیار فعال رانندگی (Active Drive Assist) می خواهد توانمندی های خود در زمینه فناوری خودران را به رخ رقبا بکشد.

فورد رانندگی بدون دخالت دست را به ماستنگ Mach-E می آورد

سیستم دستیار فعال رانندگی در واقع نسخه تکامل یافته از سیستم کروز کنترل هوشمند فعال با قابلیت حفظ خودرو در بین خطوط محسوب می شود. تکمیل کننده عملکرد این سیستم دوربین پیشرفته نصب شده در مقابل راننده است که حتی در صورت استفاده از عینک آفتابی، توانایی ردیابی چشمان او را دارد.

قابلیت ردیابی چشم به خاطر تجهیز ماستنگ Mach-E به حالت رانندگی بدون دخالت دست (هندزفری/handsfree) توسعه یافته است. همانطور که از نام این حالت معین است با انتخاب آن رانندگان می توانند در اتوبان های دو طرفه و مناطقی که از قبل نقشه برداری شده اند، دستان خود را از روی فرمان بردارند.

به گفته فورد سیستم دستیار فعال رانندگی در بیش از 100 هزار مایل از اتوبان های دو طرفه 50 ایالت آمریکا و کانادا قابل استفاده است. هنگام فعال بودن این سیستم، راننده باید به طور مداوم راستا پیش رو را تحت نظر داشته باشد. چنانچه به هر دلیلی وی تمرکز یا هوشیاری خود را از دست دهد، سیستم مذکور شروع به اخطار دادن نموده و از سرعت خودرو می کاهد.

مقایسه قابلیت های فورد ماستنگ Mach-E و تسلا مدل Y

سیستم دستیار فعال رانندگی فورد به عنوان یک آپشن از پکیج Co-Pilot360 Active 2.0 Prep برای کراس اوور الکتریکی ماستنگ Mach-E قابل انتخاب خواهد بود. در حالت استاندارد این خودرو دوربین ها و رادارهای لازم را در خود دارد و مشتریان قادر خواهند بود سیستم رانندگی نیمه اتوماتیک و هندزفری را از طریق کنندگی ها سفارش داده و یا از طریق آپدیت های از راه دور دریافت کنند.

فورد ادعا می کند سیستم دستیار فعال رانندگی در شرایط مختلف تست شده و برخلاف سایر سیستم های مشابه، رانندگان را از حفظ اجباری دستان بر روی فرمان بی نیاز خواهد کرد. قابل توجه آقای تسلا!

منبع : دیجیاتو

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: آی تابناک
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10042

به "فورد رانندگی بدون دخالت دست را به ماستنگ Mach-E می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد رانندگی بدون دخالت دست را به ماستنگ Mach-E می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید