لاوروف: طرح آمریکا علیه ایران امکان تحقق ندارد

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد آمریکا در شرایط پیرامون برجام گفت که کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دورنمایی برای اجرا ندارد.

لاوروف: طرح آمریکا علیه ایران امکان تحقق ندارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه پس از ملاقات با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت: برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت که آن را تایید کرد در واقع یک هدف داشت.

وی اضافه نمود: اما آمریکا که پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید مشارکت خود را در برجام متوقف کرد مانع اجرای این توافق بین المللی ازسوی سایر شرکت نمایندگان در آن شد.

وزیر خارجه روسیه از کوشش های آمریکا برای ممانعت اجرای برجام توسط ایران و سایر شرکت نمایندگان در آن انتقاد کرد و اضافه نمود: با این وجود آمریکا سعی دارد با ادعای اینکه در برجام حضور پیدا می نماید محدودیت های تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

وی ادامه داد: این کوشش های آمریکا از نظر قوانین بین المللی امکان تحقق ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: ما سعی می کنیم قوانین بین المللی اجرا گردد.

لاوروف در بخش دیگری از نشست خبری با ظریف گفت که روسیه و ایران بر اهمیت حفظ برجام به رغم موضع مخرب آمریکا تاکید دارند.

وی اضافه نمود: در مذاکرات امروز درخصوص شرایط پیرامون برجام به صورت مشروح گفت وگو کردیم. دو طرف در خصوص حفظ برجام که عامل مهم حفظ امنیت بین المللی است اتفاق نظر داریم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت که هنوز پاسخ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به نامه خود در خصوص شرایط پیرامون برجام و کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را دریافت ننموده است.

وی گفت: در خصوص آن نامه که به دبیرکل شورای امنیت و نیز نامه ای که به رئیس شورای امنیت برای توزیع بین اعضای این شورا ارسال شد، هنوز پاسخی دریافت ننموده ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: من بر این باورم که در نامه استدلال های جدی بیان شده و در پنج صفحه تدوین شده است و امیدوارم این نامه و استدلال های نوشته شده در ان را خوب مطالعه نمایند.

نشست سران آستانه تا ماه اوت برگزار می گردد

لاوروف گفت: نشست سران آستانه به صورت وبینار ممکن است تا نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در ماه اوت(تیر) برگزار گردد.

وی اضافه نمود: در خصوص برگزاری این نشست کاملا می توانم اطمینان دهم که تا زمانی که گیر پدرسون نماینده دبیرکل سازمان ملل نشست کمیته قانون اساسی سوریه برگزار گند، به صورت وبینار برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه در مذاکرات با همتای ایرانی خود درخصوص حل و فصل اوضاع سوریه گفت وگو نموده است، اظهار کرد: دو طرف بر اجرا و غیرقابل جایگزین بودن، توافق های به دست آمده در مذاکرات در فرمت آستانه تاکید کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که در مذاکرات امروز درخصوص اقدامات برای تثبیت شرایط میدانی در سوریه و اقدامات در دوره پسابحران در این کشور و یاری به بازگشت مهاجران سوری و مهاجران داخلی به محل زندگی خود گفت وگو و گفتگو کردند.

کوشش روسیه و ترکیه برای شروع مذاکرات در لیبی

وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه در تماس با ترکیه سعی می نماید طرف های مناقشه در لیبی را در پشت میز مذاکره بنشاند.

وی اضافه نمود: در مراحل اولیه مناقشه در لیبی، بازیگران خارجی سعی کردند تا منافع فقط یک طرف را به زیان مواضع طرف دیگر مورد توجه قرار دهند که منجر به شکست مذاکرات شد.

لاوروف ادامه داد: امیدوارم شرکت نمایندگان در کنفرانس برلین برای حل مساله لیبی رویکردی را که همه بازیگران خارجی تایید می نمایند اتخاذ نمایند و فقط موضوع کسب توافق باقی مانده است.

کشور لیبی مدت ها است که بعد از سقوط معمر قذافی در سال 2011میلادی جولانگاه بازیگران منطقه ای و بین المللی شده است، ولی بعضی محورهای فعال در بحران لیبی از جمله روسیه سیاست میانجیگرانه در پیش گرفته اند که به نظر می رسد همزمان با همه طرف های درگیر در ارتباط و تعامل هستند.

پس از سقوط معمر قذافی در لیبی، یک نزاع دو طرفه بر سر قدرت در این کشور شمال آفریقا در جریان است که در این میان بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله عربستان، امارات ، مصر، ترکیه ، اروپا و آمریکا هر کدام ظاهرا از یکی از طرف های درگیر در این بحران حمایت می نمایند.

311311

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9510

به "لاوروف: طرح آمریکا علیه ایران امکان تحقق ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: طرح آمریکا علیه ایران امکان تحقق ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید