مسابقات قهرمانی آسیا تنها فرصت برای پارالمپیکی شدن گلبال است

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، گلبال یکی از 12 رشته ای است که طبق پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک می تواند برای بازی های پارالمپیک توکیو کسب سهمیه کند. این سهمیه به وسیله حضور در سه رویداد جهانی و آسیایی قابل دستیابی بود که البته پارالمپیکی شدن به وسیله رویداد جهانی برای ایران از دست رفت و حالا مانده میدان آسیایی و تنها سهمیه توزیعی برای آن.

مسابقات قهرمانی آسیا تنها فرصت برای پارالمپیکی شدن گلبال است

مسابقات جهانی 2018 سوئد از جمله میادین گزینشی المپیک در رشته گلبال بود. سه تیم برتر این رقابت ها صاحب سهمیه شدند اما هیچ یک از تیم های آسیایی و از جمله ایران نتوانستند در این رقابت ها صاحب سهمیه شوند. تیم ملی گلبال ایران در مسابقات جهانی سوئد ششم شد.

مسابقات جهانی 2019 که یک ماه پیش در آمریکا برگزار گردید هم دیگر رویداد تعریف شده برای توزیع سهمیه پارالمپیکی این رشته بود اما تیم ملی ایران در این رقابت ها شرکت نکرد. تیم های اول و دومِ اعزامی به آمریکا صاحب سهمیه شدند. چین به عنوان یکی از کشورهای آسیای با قرار دریافت در رده سوم این رقابت ها از کسب سهمیه بازماند. کره جنوبی هم دیگر آسیاییِ حاضر در رقابت های جهانی اخیر بود که به فینال نرسید و نتوانست سهمیه بگیرد.

مسابقات گلبال در بازی های پارالمپیک توکیو با حضور 12 تیم برگزار می گردد. به جز لحاظ کردن حضور ژاپن که خود میزبان پارالمپیک است برای این مسابقات 2 سهمیه به قاره آسیا اختصاص پیدا نموده بود اما به خاطر ناکامی تیم های قاره از تصاحب آن در دو دوره اخیر مسابقات جهانی، در عمل یکی از سهمیه ها از دست رفته است.

تکلیف تک سهمیه آسیایی باقی مانده هم در مسابقات قهرمانی آسیا تعیین می گردد. این رقابت ها آذرماه به میزبانی ژاپن برگزار می گردد و تیم قهرمان صاحب مجوز حضور در بازی های پارالمپیک خواهد شد.

هنوز ترکیب تیم های شرکت نماینده در مسابقات گلبال قهرمانی آسیا و انتخابی پارالمپیک نهایی نشده اما به جز کشور میزبان و استرالیا، کشورهای چین، عراق، تایلند و ... از جمله شرکت نمایندگان خواهند بود.

حضور در این رقابت ها در برنامه تیم ملی گلبال ایران هم قرار گرفته است. برای این منظور ملی پوشان گلبال ایران 10 آذرماه راهی ژاپن خواهند شد تا اولین و آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو امتحان نمایند.

گلبال ایران بعد از سال ها توانست به پارالمپیک 2008 پکن راه یابد و در پارالمپیک 2012 لندن هم شرکت داشت اما تیم ملی ایران از کسب سهمیه برای پارالمپیک 2016 ریو بازماند.

تیم ملی گلبال ایران در بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی و با غلبه بر چین در دیدار فینال صاحب عنوان قهرمانی شد. احتمالا این عملکرد در کنار وضعیت فعلی ملی پوشان گلبال در پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک برای پارالمپیکی شدن این رشته بی تاثیر نبوده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3450

به "مسابقات قهرمانی آسیا تنها فرصت برای پارالمپیکی شدن گلبال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات قهرمانی آسیا تنها فرصت برای پارالمپیکی شدن گلبال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید