معرفی دستگاه آب شیرین کن صنعتی و مزایای آن

به گزارش دَبی بلاگ، آب شیرین کن صنعتی یک پمپ فشار قوی دارد که مولکول های آب و ناخالصی های آن را از صفحات خود عبور می دهد و در نهایت آبی باکیفیت، سالم، شیرین و فاقد هرگونه آلودگی فراوری می نماید. این سیستم یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین سیستم های تصفیه آب و فراوری آب خالص و سالم است.

معرفی دستگاه آب شیرین کن صنعتی و مزایای آن

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، منابع آب به طور کلی به 3 دسته آب های زیر زمینی (قنات ها و چاه ها)، آب های سطحی (چشمه ها و رودخانه ها) و آب دریاچه ها، دریاها و اقیانوس ها تقسیم می شود و انسان ها برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی از این منابع استفاده می نمایند. آب مناسب آشامیدن باید کاملا شیرین و دارای سختی کمی باشد. آب مورد استفاده در صنعت نیز باید هم شیرین و هم نرم باشد و آب مناسب کشاورزی باید شیرین باشد و سختی آن مهم نیست. این منابع آب دارای آلودگی های متنوع و ناخالصی هایی هستند و برای استفاده از آنها باید تصفیه و گندزدایی شوند. تصفیه آب تمام آلودگی ها، ناخالصی ها، جامدات معلق، فلزات سنگین، نمک ها و گازهای موجود در آب را از بین می برد و آن را برای استفاده های مختلف آماده می نماید.

دستگاه تصفیه آب صنعتی از روش فیلتراسیون اسمز معکوس استفاده میکند و دارای یک غشای نازک و نیمه نفوذ پذیر با منافذ کافی می باشد که آب را از داخل آن عبور می دهد و تصفیه می نماید. این دستگاه مولکول های درشت تر مانند نمک های حل شده، یون ها و ناخالصی های دیگر مانند باکتری ها و میکروب ها را فیلتر و از آب جدا می نماید.

آب شیرین کن صنعتی یک پمپ فشار قوی دارد که مولکول های آب و ناخالصی های آن را از صفحات خود عبور می دهد و در نهایت آبی باکیفیت، سالم، شیرین و فاقد هرگونه آلودگی فراوری می نماید. این سیستم یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین سیستم های تصفیه آب و فراوری آب خالص و سالم است و به شکلی طراحی شده است که می تواند تا 95 درصد آلودگی ها و ناخالصی ها را از بین ببرد.

واحد پیش تصفیه، واحد غشایی، واحد کنترل دبی و فشار، واحد تامین فشار، سیستم تزریق مواد شیمیایی، تجهیزات ابزار دقیق و تابلو کنترل اجزای تشکیل دهنده و تجهیزات اصلی آب شیرین کن صنعتی هستند. تابلوی برق، فلومتر، پرشر سوییچ، گیج فشار و TDS متر تابلویی از تجهیزات برق و کنترل دستگاه می باشند.

پکیج اسمز معکوس دارای مزایای زیادی است که همین مزایا باعث شده اند به شدت مورد استقبال قرار بگیرند. از مزایای این سیستم می توان به مالی و به صرفه بودن، مصرف انرژی پایین، داشتن بازدهی و راندمان بالا، پایین بودن هزینه نصب و راه اندازی، از بین بردن تمامی آلودگی ها و میکروب ها، احتیاج به حداقل شستشو و پایین بودن هزینه نگهداری و تعمیر آن اشاره نمود. یکی از بزرگترین مزیت های این دستگاه این است که می توان از آن در هر شرایط و هر مکانی استفاده کرد و برای محیط زیست بی خطر و ایمن می باشد.

کاربردهای آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی کاربردهای متنوع و زیادی نیز دارد زیرا امروزه به شدت به آب شیرین و سالم احتیاج است و این دستگاه این احتیاج را رفع می نماید. آب شیرین کن صنعتی در:

- سیستم های آب آشامیدنی

- فرآوری مواد غذایی

- فراوری مواد نوشیدنی

- دیگ های بخار صنعتی

- برج های خنک نماینده

- نمک زدایی آب دریا

- مبدل های حرارتی

- کارخانه ها

- فراوری دارو

- و ساخت مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنایع و زمینه های دیگر مانند کشاورزی، مرغداری، باغداری، دامداری، صنایع گاز، پتروشیمی و نیروگاه ها نیز استفاده می شود. این سیستم نقش مهمی در صنایع دارد و به عنوان مبادله نماینده حرارت استفاده می شود.

آب شیرین کن صنعتی برای تصفیه آب از فیلتراسیون متقاطع استفاده می نماید. آب از دو فیلتر عبور می نماید و به دو قسمت تقسیم می شود. آب تصفیه شده و شیرین به یک سمت می رود و آب آلوده و شور به سمت دیگر روانه می شود.

این دستگاه با استفاده از یک پمپ فشار قوی، آب را وارد لوله های تحت فشار می نماید و فرآیند تصفیه آغاز می شود. آب شیرین کن صنعتی دارای یک غشای نیمه تراوا است و تصفیه آب را با استفاده از آن انجام می دهد. هرچه فشار آب عبوری از غشا بیشتر باشد، راندمان دستگاه بالاتر می رود و مولکول های آب بیشتری از غشا عبور می نمایند. در نتیجه ناخالصی و آلودگی بیشتری از بین می رود و حجم آب تصفیه شده افزایش می یابد. بهتر است بدانید هرچه کیفیت آب ورودی به دستگاه بالاتر و بهتر باشد، دستگاه ارزان تر و سبک تری احتیاج است.

مراحل تصفیه در دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی آب را در 4 مرحله تصفیه و شیرین می نماید. این 4 مرحله عبارتند از:

  1. پیش تصفیه آب: آلودگی های اولیه آب ورودی از بین می رود.
  2. پمپ فشار بالا: یون ها و نمک های باقی مانده از مرحله قبل از بین می رود.
  3. فیلتر: تصفیه نهایی آب با استفاده از آن انجام می شود.
  4. گند زدایی آب خروجی: تمامی میکروب ها و باکتری هایی که باقی مانده اند و از بین نرفته اند، نابود می شوند.

به طور کلی نگهداری از آب شیرین کن صنعتی کار سخت و دشواری نیست اما برای بالا بردن عمر مفید آن و جلوگیری کردن از آسیب دیدنش بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

- به دمای محیطی که دستگاه در آنجا نصب می شود، دقت کنید. دستگاه نباید در جای سرد و مرطوب نگهداری شود.

- فیلترها را به طور مرتب چک کنید و در صوررت تغییر رنگ، آنها را عوض نمایید.

- آب ورودی نباید کلر داشته باشد. سعی کنید هر چند ماه یکبار کلر آب ورودی را چک نمایید.

- حتما از ماده ضد رسوب و آنتی اسکالانت استفاده نمایید تا سیستم دچار رسوب نشود.

- هر 6 ماه دستگاه را به طور کامل بشویید.

- در صورت افت فشار دستگاه با سرویسکار تماس بگیرید.

مشخص قیمت آب شیرین کن صنعتی

قیمت آب شیرین کن صنعتی به عوامل زیادی بستگی دارد. مهم ترین عامل در مشخص قیمت این سیستم حجم آبی است که مشتری می خواهد در یک شبانه روز تصفیه کند. مثلا قیمت دستگاهی که توانایی تصفیه 5 متر مکعب آب را دارد با دستگاهی که 10 متر مکعب آب را تصفیه می نماید، متفاوت است. عامل مهم بعدی در مشخص قیمت، میزان آلودگی موجود در آب ورودی است که با ppm بیان می شود. برای اطلاع دقیق از قیمت این دستگاه ها می توانید با مشاوران شرکتهای معتبر در بخش فروش در تماس باشید.

بهتر است بدانید آب شیرین کن هایی در بازار موجود هستند که از نظر قیمتی کمی ارزان تر می باشند اما قطعات و اجزای مورد استفاده قرار گرفته در آنها چینی است و هزینه نگهداری و تعمیر آنها بالا است. پس سعی کنید جنس خوب خریداری نمایید تا سالها بدون هیچ مسئله ای از آن بهره ببرید و گول قیمت مناسب دستگاه های موجود در بازار را نخورید.

آب شیرین کن صنعتی دستگاهی است که از آن برای تصفیه و شیرین کردن آب استفاده می شود. این دستگاه بسیار کاربردی است و در جاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم با نام هایی نظیر پکیج اسمز معکوس و دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز شناخته می شود. شرکت مهندسی مهاب (www.mahaab.com) یکی از فراوری نمایندگان معتبر این سیستمهای تصفیه آب در ایران محسوب میشود. از جمله دستگاه هایی پرکاربرد دیگر این شرکت به دستگاه کلرزن میتوان اشاره نمود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12140

به "معرفی دستگاه آب شیرین کن صنعتی و مزایای آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دستگاه آب شیرین کن صنعتی و مزایای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید