مقایسه هوندا آکورد EX-L با فولکس واگن پاسات 2014 و تویوتا کمری هیبرید XLE 2015

به گزارش دَبی بلاگ، باید این حقیقت را پذیرفت که بازار رقابت خودرو در ایران با دیگر نقاط دنیا بسیار فرق دارد. در شرایطی که قیمت بسیاری از خودروها با هیچ منطقی جور درنمی آید و غالباً به طور احساسی بالا و پایین می گردد، نمی توان مقایسه درستی بین دو خودروی هم سطح ازنظر قیمت یا کیفیت انجام داد؛ چراکه گاهی یک خودرو تنها به دلیل خاص بودن یا کم تر دیده شدن در خیابان ها قیمت بالایی دارد و خودرویی دیگر با کیفیت بالاتر را می توان در بازه قیمتی مناسبی پیدا کرد؛ چراکه پیش تر در ایران حضور داشته است. حال این که هر دوی این خودروها در دیگر نقاط دنیا خودروهایی در سطح متوسط با قیمت برابر محسوب می شوند.

مقایسه هوندا آکورد EX-L با فولکس واگن پاسات 2014 و تویوتا کمری هیبرید XLE 2015

در خصوص هوندا آکورد EX-L فیس لیفت 2016 نیز چنین است و آکورد باوجود کیفیت بالای ساخت، انتخاب مناسبی به نظر نمی رسد. چراکه برای آن قیمتی منطقی در برابر رقبا در نظر گرفته نشده است. در ادامه مطلب نگاهی داریم به مقایسه هوندا آکورد EX-L با فولکس واگن پاسات 2014 و تویوتا کمری هیبرید XLE 2015

مقایسه هوندا آکورد EX-L با فولکس واگن پاسات 2014

پاسات از خودروهای همیشه پیروز و پرطرف دار کمپانی محبوب فولکس واگن است؛ درواقع از این جهت دو خودروی مورد مقایسه شباهت زیادی به هم دارند. هر دو در نسل های متعدد توسط دو کمپانی خوش نام عرضه شده و در تمامی نسل ها پیروز بوده اند.

در مقایسه هوندا آکورد EX-L با فولکس واگن پاسات 2014 متوجه می شویم که پاسات نیز چهره ای جذاب و جوان پسند دارد و در عین حفظ قواعد انحصاری خود، به خوبی توانسته با احتیاج روز کاربران پیش برود و چهره ای را که از یک خودروی کاملاً مدرن انتظار داریم داشته باشد. داخل کابین این خودرو نیز همین فرایند را می بینیم. جالب تر این که طراحی داخلی به گونه ای انجام شده که هماهنگی خاصی با طراحی بدنه داشته باشد. راحتی فضای داخلی کابین، متریال عالی به کاررفته در آن و البته کیفیت مونتاژ بسیار خوب را نیز باید به امکانات رفاهی پاسات اضافه نمود.

در بخش فنی نیز مجهز بودن موتور 1.8 لیتری پاسات به فن آوری توربو باعث شده که قدرت این خودرو بیش از آکورد 2.4 لیتری باشد و سقف سرعت و شتاب بهتری را به نام خود ثبت کند. همچنین جعبه دنده دوکلاچه پاسات به کنترل خودرو یاری می نماید و باعث بهره بردن بیش تر از موتور قوی آن می گردد.

در خصوص سواری دو خودرو و سیستم تعلیق و فرمان پذیری باید گفت هر دو کیفیت یکسانی دارند و می توانند تجربه فوق العاده ای را نصیب سرنشینان خود نمایند. همچنین باید گفت که هر دو خودرو نیز از مشکل نبود نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش رنج می برند.

مقایسه هوندا آکورد EX-L با تویوتا کمری هیبرید XLE 2015

رقابت هوندا و تویوتا مربوط به سال جاری و پارسال نیست و سال هاست این دو در عرصه خودروسازی دنیا سرشاخ در رقابتی تنگاتنگ هستند. محصولات این دو کمپانی همیشه نزدیک به هم بوده و گاهی این برنده است و گاهی آن.

در این رقابت کمری از تویوتا و آکورد از هوندا بیش از باقی مدل ها در مقابل هم قرار می گیرند. سال هاست یکی از این دو خودرو به عنوان پرفروش ترین خودروی سال آمریکا معرفی می گردد. البته خاست گاه مشترک آن ها نیز از عوامل مهم این رقابت نزدیک است. در این بخش نگاهی داریم به مقایسه هوندا آکورد EX-L با تویوتا کمری هیبرید XLE 2015.

در بخش ظاهری کمری هیبریدی XLE از طراحی عالی و جذابی بهره می برد و چیزی کم از رقیب هم وطن خود ندارد؛ پس لاجرم همه چیز به سلیقه کاربر واگذار می گردد. در قسمت طراحی داخلی نیز کمری اصالت ژاپنی خود را حفظ نموده و علاوه بر کیفیت متریال بالا و مونتاژ عالی، از ارگونومی مناسب و طراحی خوب نیز بهره می برد.

فضای داخل کابین کافی و مناسب است و راحتی سرنشینان را تأمین می نماید. تفاوت عمده دو خودرو در این بخش کم تر بودن امکانات رفاهی کمری است که از خصیصه های همیشگی اش به شمار می رود. البته در بخش تجهیزات ایمنی کمری با 9 کیسه هوا (سفارشی) و سیستم ترمزهای TRC - SST این کمبود را جبران نموده است.

در مقایسه مشخصات فنی باید گفت موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ کمری با موتور الکتریکی با باتری های لیتیومی پشتیبانی می گردد. تلفیق این دو، بازده کمری هیبریدی XLE را بسیار بالا برده و مصرف سوخت آن را تا 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش داده است. این موتور با فراوری 200 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر توانسته رجحان خود را نسبت به موتور 2.4 لیتری آکورد ثابت کند.

درباره هوندا آکورد EX-L بیشتر بخوانید:

  • معرفی هوندا آکورد EX-L و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با هوندا آکورد EX-L

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیوار
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10071

به "مقایسه هوندا آکورد EX-L با فولکس واگن پاسات 2014 و تویوتا کمری هیبرید XLE 2015" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هوندا آکورد EX-L با فولکس واگن پاسات 2014 و تویوتا کمری هیبرید XLE 2015"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید