نخستین تبعات حضور افراد غیرتخصصی و چالش جدید فدراسیون والیبال

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حضور افراد غیروالیبالی این روزها دردسرهای تازه ای برای والیبال ایران به وجود آورده است. تصمیمات غیرکارشناسانه، عدم آگاهی از قوانین گذشته و عدم مشورت با اهالی این رشته فدراسیون را وارد چالش جدیدی نموده است تا جاییکه پای رئیس فدراسیون نیز به موضوعات مختلف باز شده است.

نخستین تبعات حضور افراد غیرتخصصی و چالش جدید فدراسیون والیبال

پس از افزودن بند جنجالی (تبصره 6-2 از هر شهر فقط یک تیم می تواند در مسابقات لیگ برتر و حذفی شرکت کند به استثنا شهر تهران که می تواند 2 نماینده از دو باشگاه متفاوت داشته باشد.) به آئین نامه سازمان لیگ تنش زیادی در فدراسیون ایجاد شد.

شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها و مسابقات ابتدا در تبادل نظر با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اصلاحات آئین نامه به تصویب مجمع خواهد رسید یا خیر گفت: بنده پیشنهاد دهنده این موضوع هستم. اساس آن را طوری آماده نموده ایم که مبنای عینی و نظری پشت تمام موضوعات است. با توجه به شناختی که از اعضای هیئت رئیسه دارم همه انسان های خبره، کارکشته و متخصص هستند که امیدوارم رأی بیاورند.

پس از تبادل نظری عظیمی فدراسیون والیبال پیش از برگزاری جلسه هیأت رئیسه اقدام به انتشار آئین نامه روی سایت رسمی فدراسیون کرد. انتشار آئین بدون برگزاری جلسه هیأت رئیسه با واکنش رسانه روبرو شد و در نهایت داورزنی در تبادل نظر با رادیو توضیحاتی ارائه و در پاسخ به این سوال که آئین نامه تصویب نشده است گفت: برای رعایت قوانین در هیأت رئیسه آئین نامه را ارائه می کنیم تا تأیید گردد.

عقب نشینی داورزنی باعث طرح آئین نامه در جلسه هیأت رئیسه شد و در نهایت نیز با بند جنجالی مخالفت شد و قرار است این بند اصلاح گردد.

* اظهار نظر رئیس فدراسیون والیبال

پس از برگزاری جلسه هیأت رئیسه و رد بند جنجالی توسط اعضا، محمدرضا داورزنی در اظهار نظری گفت: واقعیت این است که بند ذکر شده برای آئین نامه سال جاری نبود. این بند بخاطر مسائل و بحران هایی که قبلاً در بعضی شهرستان ها ایجاد می شد تصویب شد. قبلاً زمانی که بعضی شهرستان ها دو تیم داشتند بخاطر مسائل زیرساختی بحران هایی پیش می آمد که این بند نوشته شد، اما در جلسه هیأت رئیسه مطرح شده است تا در صورت صلاحدید اعضا اصلاح گردد. این موضوع در حال تجدید نظر است و البته فعلاً چیزی قطعی نیست.

* حضور افراد غیر والیبالی و چالش جدید

داورزنی که در گذشته کم تر درگیر مسائل این چنینی بود این روزها درگیر بند جنجالی است و صحبت های عجیب او نشان از عدم آگاهی اش از موضوعات دارد و ظاهراً حضور افراد غیر والیبالی در رأس کمیته رویدادها و مسابقات باعث ایجاد چالش برای فدراسیون شده است.

تا انتها سال 98 و طبق آخرین آئین نامه هیچ بندی مبنی بر عدم اجازه حضور دو تیم از یک شهر وجود نداشته است و عجیب است که رئیس فدراسیون از چنین موضوع ساده ای غافل است و تاکید بر جدید نبودن اصلاح آئین نامه دارد.

در آخرین آئین نامه سازمان لیگ که به صورت قانونی به تصویب هیأت رئیسه رسیده بود و در چند سال گذشته شاهد اجرا آن بوده ایم دو تیم از یک باشگاه حق شرکت در مسابقات را نداشته اند چرا راهنمایی یک مدیرعامل برای دو تیم بحث هایی مانند تبانی را ممکن است به وجود آورد اما حضور دو تیم از یک شهر با مدیرعاملان مجزا و باشگاه های مجزا در سابقه لیگ وجود داشته است. برای مثال دو تیم دورنا و شهرداری در سال 97 به طور همزمان از ارومیه در مسابقات حضور داشته اند.

* نخستین پیشنهاد و تبعات آن

بحث حضور افراد غیر والیبالی و غیر تخصصی در والیبال با واکنش بعضی از اهالی والیبال روبرو شده بود و با ایجاد چنین حواشی که باعث فرایند تأخیر در تصویب آئین نامه شده است نشان داد این واکنش ها بی جهت نبوده است. نخستین پیشنهاد مسئول کمیته مسابقات و رویدادها چالشی جدی برای لیگ برتر والیبال به وجود آورده است و این نخستین تبعات حضور افراد غیر والیبالی و غیر تخصصی در این رشته است.

* مهر تأیید رئیس پیشین سازمان لیگ

منوچهر پورحسن در تبادل نظر با خبرنگاران نیز تأیید کرد که چنین بندی تا به امروز در آئین نامه ها وجود نداشته است و گفت: فقط از یک باشگاه دو تیم حق شرکت در مسابقات را نداشته اند. همواره پیشنهادات ابتدا در شورای لیگ مطرح و سپس روانه هیأت رئیسه می شد. در زمان فعالیتم در فدراسیون والیبال داورزنی به من اختیار تام می داد چرا که می دانست مقررات را می دانم و والیبال را می شناسم و داورزنی دخالتی در امور نمی کرد و به جز شورای لیگ در جلسات نبود چون بر شرایط مسلط بودم. باشگاه ها نیز مرا می شناختند و اعتماد دو طرفه بود. باری روی دوش فدراسیون نمی گذاشتیم.

صحبت های پورحسن نیز بیانگر این موضوع است که حضور افراد غیر تخصصی و غیر والیبالی باعث ایجاد حواشی شده است و پای رئیس فدراسیون را نیز موضوعات این چنینی باز نموده است.

آخرین آئین نامه مصوب سازمان لیگ که خبری از بند جنجالی نیست

تبصره 6-2 که باعث ایجاد حواشی جدید و تأخیر در تصویب آئین نامه شده است

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9363

به "نخستین تبعات حضور افراد غیرتخصصی و چالش جدید فدراسیون والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تبعات حضور افراد غیرتخصصی و چالش جدید فدراسیون والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید