نگاه ها به تگزاس معطوف شد؛ افزایش مشارکت در رای گیری زودهنگام نسبت به 2016

به گزارش دَبی بلاگ، آمارهای جدید نشان می دهد تا به امروز بیش از هفت میلیون رای دهنده در ایالت تگزاس در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند که این رقم بیشتر از سایر مناطق ایالات متحده است.

نگاه ها به تگزاس معطوف شد؛ افزایش مشارکت در رای گیری زودهنگام نسبت به 2016

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، میزان مشارکت مردم تگزاس در رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری بسیار چشمگیر از انتخابات 2016 میلادی بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش در حالی که 10 روز فرصت به روز انتخابات آمریکا باقی مانده است، تگزاسی ها بسیار بیشتر از انتخابات 2016 در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند و تا به امروز معادل 80 درصد کل آرا چهار سال قبل به صندوق های رای ریخته شده است.

افزایش چشمگیر مشارکت مردم تگزاس موجب امیدواری برای دموکرات ها شده است، چرا که طی دهه های گذشته میزان مشارکت پایین مردم موجب پیروزی و تسلط جمهوریخواهان در این ایالت شده است.

ولی رای دهندگان در تگزاس بر اساس حزب سیاسی خود در رای گیری ثبت نام نکرده اند و بنابر این تشخیص این مساله سخت است که بفهمیم کدام حزب یا نامزد ریاست جمهوری پیشتازی و فزونی محسوسی در تگزاس دارد.

رقابت در تگزاس به طور غیرعادی سخت و طاقت فرسا است و به نظر می رسد هنوز هیچ یک از نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه ریاست جمهوری نتوانسته است پیشتازی مطلقی به دست بیاورد.

تازه ترین آمارها نشان می دهد حدود 50 درصد شرکت کنندگان در انتخابات تگزاس، هرگز پیش از این رای داده اند. دموکرات ها امیدوارند با افزایش چشمگیر مشارکت رای دهندگان، بتوانند علاوه بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، کرسی های بیشتری را نیز در کنگره کسب کنند.

به گفته یک تحلیلگر سیاسی، پیش بینی می شود بیش از 12 میلیون نفر در رای گیری تگزاس شرکت کنند که این رقم 3 میلیون نفر بیشتر از تعداد شرکت کنندگان در انتخابات 2016 خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تا به امروز بیش از 56 میلیون نفر در رای گیری غیابی و پستی در آمریکا شرکت کرده اند و پیش بینی می شود در نهایت بیش از 150 میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12683

به "نگاه ها به تگزاس معطوف شد؛ افزایش مشارکت در رای گیری زودهنگام نسبت به 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه ها به تگزاس معطوف شد؛ افزایش مشارکت در رای گیری زودهنگام نسبت به 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید