نیروهای امنیتی میانمار روز آدینه بیش از 80 معترض را کشتند

به گزارش دَبی بلاگ، انجمن یاری رسان به زندانیان سیاسی و یک روزنامه محلی گزارش دادند، نیروهای امنیتی میانمار از نارنجک های تفنگی علیه معترضان در نزدیکی یانگون استفاده نموده و بیش از 80 تن را به کام مرگ کشاندند.

نیروهای امنیتی میانمار روز آدینه بیش از 80 معترض را کشتند

به نقل از خبرگزاری رویترز، جزئیات مربوط به کشته شدن این افراد در شهر باگو واقع در 90 کیلومتری شمال شرق یانگون در ابتدای امر در دسترس نبود چون نیروهای امنیتی میانمار اجساد را در معبد زیار مونی انباشته نموده و محل را محاصره کردند.

انجمن یاری رسان به زندانیان سیاسی و خبرنامه حالا میانمار روز شنبه اعلام کردند که 82 تن در جریان اعتراضات روز آدینه علیه کودتای اول فوریه ارتش که به سرنگونی دولت آنگ سان سوچی، رهبر دو فاکتوی میانمار منجر شد، کشته شدند. نیروهای امنیتی روز آدینه پیش از طلوع آفتاب اقدام به تیراندازی به سوی معترضان نموده و این درگیری ها تا بعدازظهر ادامه داشت.

این خبرنامه از قول یکی از سازمان دهندگان اعتراضات گفت: این رویداد شبیه به یک نسل کشی است. آنها حتی به سایه های معترضان هم شلیک می نمایند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها، بسیاری از ساکنان این شهر مجبور به فرار شده اند.

انجمن یاری رسان به زندانیان سیاسی پیشتر گفته بود که 618 تن از زمان کودتا در میانمار کشته شدند. این آمار با اعتراض خونتا همراه شد که گفته به دلیل تقلب در انتخابات نوامبر گذشته میلادی و پیروزی حزب سوچی در این انتخابات کودتا نموده است. کمیسیون انتخابات میانمار، این ادعا را از سوی خونتا رد نموده است.

سخنگوی خونتا در یک نشست خبری که روز آدینه برگزار گردید گفت، ارتش 248 مورد مرگ غیرنظامیان و 16 مورد فوت افسران پلیس را گزارش نموده و از هیچ سلاح اتوماتیکی در جریان سرکوب ها استفاده نشده است.، ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16986

به "نیروهای امنیتی میانمار روز آدینه بیش از 80 معترض را کشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای امنیتی میانمار روز آدینه بیش از 80 معترض را کشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید