پمپئو از ملک سلمان تشکر کرد

به گزارش دَبی بلاگ، آمریکا از آزادی دو شهروندش که توسط نیروهای انصارالله یمن بازداشت شده بودند، استقبال کرد.

پمپئو از ملک سلمان تشکر کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته مقام های آمریکایی سندرا لُلی، امدادرسان که برای حدود سه سال اسیر بود و میکائیل گیدادا که برای حدود یک سال گروگان بود روز چهارشنبه آزاد شدند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای گفت، واشنگتن از آزادی دو شهروندش پس از بازداشتشان در یمن استقبال می نماید و به خانواده شهروند آمریکایی سوم که در طول بازداشت فوت نموده است، تسلیت می گوید اما جسدش به آمریکا بازگردانده شد.

مایک پامپئو از هیثم بن طارق، سلطان عمان، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به خاطر یاری در مذاکراتی که منجر به آزادی این دو شهروند آمریکایی شد، تشکر کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از آزادی خانم لُلی و گیدادا استقبال کرد و به خانواده فطین تسلیت گفت.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا، از سلطان هیثم بن طارق آل سعید و ملک سلمان به خاطر یاری هایشان تشکر کرد و همچنین به حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این فرآیند اشاره نمود.

شامگاه چهارشنبه یک روزنامه آمریکایی از تبادل اسرای بین آمریکا و جنبش انصار الله یمن اطلاع داد.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: هواپیمای نیروی هوایی عمان اقدام به انتقال دو شهروند آمریکایی به اضافه جسد یک آمریکایی دیگر از صنعا کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین فاش کرد: آزادی دو آمریکایی مقابل آزادی بیش از 200 مبارز انصارالله توسط ائتلاف سعودی است. ، ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12455

به "پمپئو از ملک سلمان تشکر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو از ملک سلمان تشکر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید