چند روش برای فریز کردن لیمو ترش، آبلیمو و پوست لیمو

به گزارش دَبی بلاگ، لیمو یکی از مرکبات خوش عطر و طعم است که می توان از آن در پخت انواع غذاها و سالاد و حتی میان وعده ها استفاده کرد. لیمو نیز مانند سایر میوه های تازه، زود طراوت خود را از دست می دهد. لیموی تازه عموما دو تا چهار هفته دوام دارد، که البته این میزان در صورتی که لیمو برش خورده باشد کمتر هم خواهد شد. اما با فریز کردن لیمو ترش می توانید، عطر و طعم تازه این میوه بهشتی را تا مدت ها داشته باشید. در ادامه روش نگهداری لیمو در فریزر را بیاموزید.

چند روش برای فریز کردن لیمو ترش، آبلیمو و پوست لیمو

روش فریز کردن لیمو ترش به صورت درسته

برای نگهداری لیمو در فریزر ابتدا باید آن ها را کاملا شسته و خشک کنید. سپس لیموها را درون زیپ کیپ (پلاستیک های زیپی) قرار داده و سعی کنید تمام هوای داخل کیسه را خارج کنید. در مرحله بعدی کاملا در کیسه را مهر و موم کنید و داخل فریزر قرار دهید. برای استفاده از لیموی منجمد، پیش از مصرف آن ها را از فریزر خارج نموده و به مدت 10 دقیقه درون آب سرد قرار دهید تا یخ آن باز گردد.

روش فریز کردن برش های لیمو

به منظور فریز کردن برش های لیمو، ابتدا باید لیمو را با ضخامت حدود نیم سانتی متر برش دهید. سپس برش ها را روی یک سینی بچینید و به مدت یک تا دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا سفت شوند و بعد درون کیسه یا ظرف مخصوص بگذارید. اینکار باعث می گردد برش های لیمو در فریزر به هم نچسبند و به راحتی بتوانید در آینده مقدار مورد احتیاج خود را از کل آن جدا کنید. فریز کردن برش های لیمو موجب پایداری قوام بافت داخلی میوه می گردد و بنابراین می توانید از آن در تهیه انواع نوشیدنی مانند موهیتوی خیار بهره ببرید.

فریز کردن پوست لیمو (زست لیمو)

پوست لیمو به دلیل عطر و طعمی که دارد در انواع نوشیدنی ها و مواد غذایی یا حتی کیک ها به کار می رود. برای استفاده از این کیفیت در تمام طول سال، شما می توانید پوست لیمو را نیز منجمد کنید. برای این کار با استفاده از یک پوست کن یا رنده ، پوست لیمو را جدا یا رنده کنید. سپس آن ها را درون یک زیپ کیپ قرار داده و خوب مهر و موم کنید. حال کیسه را داخل فریزر قرار داده و هر نوبت، مقدار مورد احتیاج خود را از ان جدا کنید.

فریز کردن آب لیمو

برای تهیه آبلیموی منجمد، کافی است لیمو را آب گرفته و سپس آب آن را درون قالب های یخ مکعبی شکل ریخته و در فریزر قرار دهید تا منجمد گردد. سپس قطعات یخ آب لیمو را به یک ظرف یا کیسه پلاستیک منتقل کنید. نگه داشتن اب لیمو منجمد به شما این امکان را می دهد که همواره آب لیموی تازه در اختیار داشته باشید. شما همچنین می توانید از این تکه های یخ در چای یا سایر نوشیدنی ها بهره ببرید.

سخن پایانی

دررصورتی که مطلب فوق را مفید دانستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی نیز به روش های فریز کردن اسفناج با حفظ طعم و رنگ سبز آن بیاندازید. نظر شما درباره فریز کردن لیمو ترش چیست؟ آیا تا به حال این کار را انجام داده اید؟ آیا روش خاصی برای فریز کردن لیمو ترش سراغ دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11544

به "چند روش برای فریز کردن لیمو ترش، آبلیمو و پوست لیمو" امتیاز دهید

1 کاربر به "چند روش برای فریز کردن لیمو ترش، آبلیمو و پوست لیمو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش برای فریز کردن لیمو ترش، آبلیمو و پوست لیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید