چگونه هوش مصنوعی می تواند ویروس کرونا را ردیابی کند؟

به گزارش دَبی بلاگ، برنامه های هوشمند با سرعتی باورنکردنی در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات وب سایت ها ، گزارش های خبری و پست های شبکه های اجتماعی برای علائم علائمی مانند تب یا مسائل تنفسی هستند و به نظر می رسد نقش هوش مصنوعی در تشخیص، کنترل و ردیابی ویروس کرونا بسیار پررنگ تر از آن است که ما تصور می کنیم.

چگونه هوش مصنوعی می تواند ویروس کرونا را ردیابی کند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از وایرد، همزمان با رشد و پیچیده تر شدن ابعاد ویروس کرونا، محققان هوش مصنوعی از تکنیک های مختلفی برای ردیابی راستا ویروس کرونا استفاده می نمایند.

این ویروس جدید در ماه دسامبر در ووهان چین پدیدار و باعث یک هشدار و اضطراری دنیای بهداشت شد. هنوز مشخص نیست که ویروس مذکور چقدر کشنده یا مسری است و تا چه حد ممکن است شیوع داشته باشد. اما نرخ عفونت ها و مرگ و میر رو به افزایش است. براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط مقامات در روز آدینه ، بیش از 31000 نفر در حال حاضر به این بیماری در چین مبتلا شده اند و 630 نفر جان باخته اند.

جان براونشتاین ، مدیر ارشد نوآوری در دانشکده پزشکی هاروارد و کارشناس استخراج اطلاعات شبکه های اجتماعی در حوزه روندهای بهداشتی ، بخشی از یک تیم بین المللی است که با استفاده از هوش مصنوعی به دنبال رصد پست های شبکه های اجتماعی ، گزارش های خبری ، داده های کانالهای رسمی بهداشت عمومی و اطلاعات پزشکان برای علائم هشدار دهنده این ویروس در کشورهایی غیر از چین است.

این برنامه به دنبال پست هایی است که در شبکه های اجتماعی به علائم خاص مانند مسائل تنفسی و تب پرداخته اند و به یک منطقه جغرافیایی خاص مرتبط است. البته این برنامه به اطلاعات مستند و معتبر که اغلب توسط پزشکان گزارش شده است توجه می نمایند. شرکتی به نام BlueDot از رویکردی مشابه (منهای منابع رسانه های اجتماعی) برای شناسایی محل گسترش ویروس در اواخر ماه دسامبر استفاده نموده است.

براونشتین می گوید: ما در حال کوشش برای نظارت در ایالات متحده هستیم. مشخص اینکه ویروس ها تا چه حد قدرت دارند و در صورت شیوع، منابع کافی خواهند بود یا خیر بسیار مهم است. او ادامه می دهد: ما در کوششیم تا آنچه را که اتفاق می افتد زودتر از موعد بفهمیم.

آمار عفونت های جدید در روزهای اخیر اندکی کند شده است ، درواقع آمارها از 3900 مورد جدید در روز چهارشنبه به 3 هزار و 700 مورد در روز پنجشنبه و به 3200 مورد در روز آدینه رسیده است. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا انتشار بیماری واقعاً کند می گردد یا ردیابی عفونت های جدید سخت تر می گردد.

تا به امروز ، سایر کشورها (غیر از چین) موارد بسیار کمی از کرونا را گزارش نموده اند. اما هنوز هم نگرانی گسترده ای در خصوص شیوع ویروس وجود دارد. ایالات متحده ممنوعیت مسافرت را به چین تحمیل نموده است ، هرچند که کارشناسان کارآیی و اخلاقی بودن چنین اقدامی زیر سؤال ببرند. محققان دانشگاه جان هاپکینز براساس داده های رسمی و موارد تایید شده ، تصویری از پیشرفت ویروس در سراسر دنیا را ایجاد نموده اند.

پرچه فناوری می تواند بسیار یاری نماینده باشد و متخصصان بهداشت هنگام جستجوی شیوع های قبلی مانند سندرم حاد تنفسی حاد سارس به چنین مقادیری از داده های اجتماعی دسترسی نداشتند اما فراموش نکنیم که همین اطلاعات نیز می توانند گمراه نماینده باشند و یافتن علائم ویروس جدید و تمیز دادن این علائم از شایعه یا تشخیص ویروس از سرماخوردگی و آنفولانزای معمولی یک چالش بزرگ است.

براونشتاین فراتر از شناسایی موارد جدید ، می گوید که این روش می تواند به متخصصان در یادگیری عملکرد این ویروس یاری کند. برای مثال ممکن است سن، جنسیت و محل زندگی، احتمال قرار دریافت در معرض خطر را تسریع کند. الساندرو ویسپیجینانی، استاد دانشگاه شمال شرقی ویرجینیا که متخصص الگوبرداری از بیماری های مسری در جمعیت های بزرگ است ، می گوید شناسایی موارد جدید کروناویروس از پست های شبکه های اجتماعی ، حتی با استفاده از پیشرفته ترین ابزارهای هوش مصنوعی ، چالش برانگیز خواهد بود روش جدیدی است و تا کنون در این سطح اجرا نشده است.

اما وسپیجینانی معتقد است اگر این بیماری در ایالات متحده شیوع بیشتری یابد ، باید نظارت بر شیوع آن با استفاده از هوش مصنوعی و رصد شبکه های اجتماعی، گزارش های خبری و اطلاعات پزشکی آسان تر گردد. وسپیجینانی می گوید: ترکیب هوش مصنوعی با سایر تکنیک ها بسیار قدرتمند است.

اطلاعات جمع آوری شده ، توسط داوطلبان و به وسیله وب سایت هایی که برای ارائه اطلاعات در خصوص کرونا تهیه شده اند ، جمع آوری شده اند ، براونشتاین در حال همکاری با یک شرکت مستقر در بوستون است، که به میلیون ها نفر در ایالات متحده و به صورت آنلاین و به وسیله درگاه های ارائه دهنده خدمات پزشکی توصیه های درمانی ارائه می دهد. این شرکت که بویو نام دارد، برای افرادی که گمان می نمایند مبتلا به کرونا باشند توصیه هایی ارائه می دهد.

اندی تاتم ، استاد دانشگاه ساوتهمپتون بریتانیا و همکارانش اخیراً از داده هایی از منابع ناشناس استفاده نموده اند که به آنالیز اطلاعات تلفن های هوشمند چینی ها می پردازد. گروه دیگری از محققان از داده های Tencent ، یعنی شرکت چینی که در پشت برنامه محبوب چینی WeChat قرار گرفته است ، استفاده کردند تا از این بیماری را آنالیز نمایند. این آنالیز ها نشان دادند که محدودیت های مسافرتی که توسط مقامات چینی اعمال شده ممکن است گسترش بیماری را تا چند روز کاهش داده و زمانی طلایی را برای دیگر کشورها فراهم کند تا خود را برابر این بیماری ایمن سازی نمایند.

اگرچه ممکن است مقامات بتوانند افراد مبتلا را با استفاده از تلفن های هوشمند ردیابی نمایند ، اما هنوز مشخص نیست که ویروس تا چه اندازه ممکن است سریع سفر کند و بزرگترین نگرانی این است که ممکن است در کشورهایی با منابع مراقبت های بهداشتی کمتر، اطلاعات کمتری نیز وجود داشته باشد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: انتخاب
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5442

به "چگونه هوش مصنوعی می تواند ویروس کرونا را ردیابی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هوش مصنوعی می تواند ویروس کرونا را ردیابی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید