کاشت 15هزار بذر بلوط در جنگلهای بویراحمد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عطا پورشیرزاد پیش از ظهر شنبه به خبرنگاران گفت: این تعداد بذر بلوط توسط تشکلهای محیط زیست در منطقه خهکلیدان بویراحمد کاشته شد.

کاشت 15هزار بذر بلوط در جنگلهای بویراحمد

وی بیان نمود: این برنامه روز گذشته با مشارکت تشکل های زیست محیطی و مردم نهاد استان و با همکاری پروژه ملی زاگرس، اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان برگزار گشت.

پورشیرزاد اظهار کرد: در این طرح که در مساحت پنج هکتار برگزار گشت افرادی با سنین پنج تا 65 ساله حضورداشتند و اقدام به کاشت بیش از 15 هزار بذر بلوط در این مناطق کردند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این طرح را احیای جنگلهای استان مطرح کرد و گفت: طی سالهای گذشته بر اثر عوامل متعدد، جنگلهای استان خسارت دیده اند.

وی توضیح داد: جنگل های بلوط غرب ایران با وجود خدمات و کارکرد های بسیار زیست بومی در زمینه فراوری آب و هوای سالم، با قدمتی حدود پنج هزار سال از دیدگاه اکولوژیک جنگل هایی جوان و آسیب پذیر هستند.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: هم اکنون زوال و خشکیدگی درختان بلوط از مهمترین تهدیدات تنوع زیستی جنگل های غرب ایران است.

پورشیرزاد بیان داشت: در پی تغییرات اقلیم و کاهش سطح آب زیرزمینی، زادآوری طبیعی درختان بلوط به شدت کاهش یافته و باعث تشدید ورود ریزگردها شده است.

وی مطرح کرد: جنگل ها و منابع طبیعی در زیبایی محیط زیست، سلامتی انسان، کاهش آلایندگی هوا و توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت مولد و اشتغالزا اهمیت شایانی دارد.

پورشیرزاد ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح مشارکت مردم به عنوان بهره برداران اصلی جنگل ها و مراتع برای حفظ این سرمایه های خدادادی به ویژه در پیشگیری از تخریب بیشتر گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5803

به "کاشت 15هزار بذر بلوط در جنگلهای بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت 15هزار بذر بلوط در جنگلهای بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید