گرما؛ تخم مرغ را ارزان کرد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 30عددی چند شد؟

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با بیان این که هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بیش از 10 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب خود به فروش می رسد، گفت: کاهش خرید تخم مرغ در فصل گرما، قیمت این محصول را کاهش داد.

گرما؛ تخم مرغ را ارزان کرد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 30عددی چند شد؟

به گزارش خبرنگاران، محمد مرادی اظهارکرد: مسائلی و خلاءهایی برای تامین نهاده های دامی از جمله سویا وجود داشت که با ورود وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و شخص قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی این مسائل در حال رفع است.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم به عمل آمده تا محموله های واردکنندگان نهاده های دامی در کمترین زمان ممکن ترخیص شود، اضافه نمود: بارگیری نهاده ها در حال انجام است و روزانه حجم قابل توجهی نهاده به سمت کشور منتقل می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: با اقدامات در دست انجام، به نظر می رسد ظرف یک تا دو هفته آینده بازار تامین نهاده های دامی در کشور دوباره به شرایط پایدار و مناسبی برشود.

وی شرح داد: با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم و مقدار مصرف کاهش یافته است، قیمت تخم مرغ نیز در بازار کاهش یافته است و زیر نرخ مصوب خود به فروش می رسد به همین منظور شرایط صادرات مازاد تولید و خرید توافقی این محصول فراهم شده است.

مرادی با اشاره به اینکه مرغداران برای تامین سرمایه در گردش خود دچار مسئله ای هستند، گفت: با توجه به انکه مرغداران نتوانستند محصول خود(تخم مرغ) را به نرخ مصوب به فروش برسانند، نقدینگی لازم برای ورود به چرخه تولید و خریداری نهاده ها کاهش یافته است به همین منظور از وزارت جهاد کشاورزی در خواست می شود، مرغداران را یاری کند.

وی شرح داد: بخش کشاورزی در تمام دنیا مورد حمایت هستند و مسائل فصلی تولید، شرایط ادامه کار را سخت کرده است.

مرادی اظهار کرد: هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری در حالی 36 هزار تومان به فروش می رسد که قیمت مصوب این محصول 47 هزار و 300 تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: در میادین میوه و تره بار تخم مرغ متناسب با قیمت فروش مرغداران به فروش می رسد اما در سطح شهر شاهد گرانی فروش این محصول نیز هستیم و آن افت قیمت اجرا شده رعایت نمی شود.

وی اظهار کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ 30 عددی در میادین میوه و تره بار حدود 85 هزار تومان است که زیر قیمت مصوب خود به فروش می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30830

به "گرما؛ تخم مرغ را ارزان کرد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 30عددی چند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرما؛ تخم مرغ را ارزان کرد ، قیمت هر شانه تخم مرغ 30عددی چند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید