گوشی آیفون مخصوص هکرها ساخته شد

به گزارش دَبی بلاگ، اپل سال ها مدعی بوده که ایمن ترین گوشی های جهان را عرضه می نماید، اما هکرها گاهی به این گوشی ها نفوذ نموده اند. حالا این شرکت رویکرد خود را تغییر داده و آیفون ویژه هکرها عرضه می نماید.

گوشی آیفون مخصوص هکرها ساخته شد

آیفون تولیدی برای استفاده هکرها به اختصار سی آر دی نام گرفته که مخفف وسیله تحقیقات امنیتی است. محققان امنیتی می توانند با استفاده از این گوشی نقاط ضعف و قوت و آسیب پذیری های آیفون را آنالیز نمایند و یافته های خود را در اختیار اپل قرار دهند.

آیفون های اس آر دی تنها با تنظیمات کنترل شده در دسترس محققان امنیتی قرار می گیرند و البته دارای دسترسی های خاصی به نرم افزارها و سخت افزارهای اپل هستند که در آیفون های عادی ممکن نیست. از جمله این دسترسی ها می توان به دسترسی به پوسته روت گوشی و امکان اجرای بعضی فرامین خاص اشاره نمود.

این گوشی ها برای استفاده عادی عرضه نشده اند و اگر محققان آسیب پذیری های را به وسیله آنها بیابند باید آن را به اپل یا یکی از شرکای تجاری تأیید شده این شرکت گزارش نمایند. سپس اپل برای حل مشکل یادشده کوشش می نماید و زمانی را نیز برای برطرف نقص اعلام می نماید. تا آن موقع محققان حق ندارند یافته های خود را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند.

دسترسی به این گوشی ها محدود خواهد بود و محققان به وسیله ثبت نام در یک برنامه ویژه می توانند آنها را دریافت نمایند. اجرای این برنامه موجب توقف اجرای طرح اعطای جایزه به افراد شناسایی نماینده ضعف های امنیتی آیفون نمی گردد. در قالب این برنامه حداکثر یک میلیون دلار به افرادی که حفره های امنیتی تولیدات اپل را شناسایی نمایند، جایزه داده می گردد.،مهر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10560

به "گوشی آیفون مخصوص هکرها ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی آیفون مخصوص هکرها ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید