خبرنگاران نماز عید قربان و دعای عرفه در شهرستان های سفید اصفهان برگزار می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، اصفهان- خبرنگاران- سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مراسم معنوی دعای عرفه و نماز عید قربان با توجه به مصوبات ستاد ملی، در شهرستان هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا شرایط سفید دارند، برگزار خواهد شد.

خبرنگاران نماز عید قربان و دعای عرفه در شهرستان های سفید اصفهان برگزار می گردد

حجت الله غلامی شامگاه چهارشنبه در چهل و سومین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص چگونگی برگزاری دعای عرفه، بیان نمود: رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری این مراسم معنوی در شهرستان های با شرایط سفید، الزامی است.

وی اضافه نمود: ترجیح بر برگزاری این مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و چنانچه در فضای بسته برگزار گردد، باید با رعایت 25 درصد ظرفیت محل باشد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان توضیح داد: شرایط 24 شهرستان در حال حاضر به صورتی است که امکان برگزاری دعای عرفه وجود ندارد، بنابر این مردم باید مراسم را به وسیله صدا و سیما دنبال نمایند.

وی تاکید نمود: باید از برگزاری مراسم دعای عرفه در مسجدها، تکیه ها و فضای روباز در شهرستان های با شرایط غیرسفید خودداری گردد.

غلامی اضافه نمود: شرایط برای برگزاری نماز عید سعید قربان نیز مشابه مراسم دعای عرفه خواهد بود و در شهرستان هایی که شرایط سفید دارند، این آیین با رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان اصفهان هشت شهرستان شرایط قرمز، هفت شهرستان شرایط نارنجی و هشت شهرستان شرایط زرد دارند.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون 298 هزار و 909 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و 16 هزار و 343 نفر فوت کردند.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10821

به "خبرنگاران نماز عید قربان و دعای عرفه در شهرستان های سفید اصفهان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماز عید قربان و دعای عرفه در شهرستان های سفید اصفهان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید